Onderwerp: Snellere tijden in 'eigen' zwembad. Thuisvoordeel?
Ik vroeg me vandaag bij het zwemmen af of jullie dat herkennen: dat je in je 'eigen' zwembad harder zwemt dan elders?
Ik zwem het meest in Zwembad West, hier vlakbij. Dat is mijn 'standaard' zwembad, zal ik maar zeggen. Maar ik zwem ook in andere zwembaden: andere in Rotterdam, als dat zo uitkomt met de openingstijden of met een maatje, maar ook wel helemaal 'buiten de deur' als ik het koppel aan een werk- of privé afspraak (Amsterdam, Utrecht, Leiden, Vlissingen). Vind ik wel leuk, zo zie je nog eens andere tegeltjes en ik vind het ook leuk om te zien dat elk zwembad zo z'n eigen publiek en mores heeft.
Wat me al een tijdje opvalt is dat ik in 'mijn' Zwembad West vaak net een secondetje ofzoiets sneller ben (of lijk) per baantje dan elders. Dus makkelijker m'n CSS-intervallen zwem bijvoorbeeld. Ik heb me zelfs wel eens afgevraagd of dat zwembad niet per ongeluk 23 of 24 meter is, maar dat is toch echt niet zo. Dus moet er wel iets als een thuisvoordeel spelen. Tenminste, iets anders kan ik niet verzinnen.
Dus, pure nieuwsgierigheid: herkennen jullie dat misschien?
Louise