Ik heb ze ook al een poos niet getraind, maar het ging (gaat) erg lekker hier. Dit jaar totnutoe vooral op lopen en zwemmen gericht en dat werpt zijn vruchten af.
Nieuwe beste CSS met zwemmen vlak voordat de zwembaden dichtgingen (1:30/100).
Met lopen probeer ik een zo lang mogelijke runstreak te doen. Begonnen begin december, en tot nu toe elke dag minimaal 1 mile hardgelopen. Het begon eigenlijk met de 100/100 challenge van slowtwitch. Minimaal 5k of 30min per dag. Een dag echt heel rustig en ook echt maar 2k toen ik me niet goed voelde. Vorige week een paar dagen last van mijn linkerhamstring gehad en toen een paar dagen kort en heeel rustig gelopen. Deze week nog rustig aan gedaan, dus geen tempo en intervallen. Tot nu alle weken, op 2 na, de 50k aangetikt met lopen per week. Een week vanwege een ski-vakantie (wel elke dag gelopen toen, maar lange duurloop kort gehouden), en vorige week dus ivm hamstring. Trouwens nooit meer dan 57k gelopen per week, maar de 50 gaan me steeds makkelijker af. Nog geen dag overgeslagen (dag 111 vandaag) en merk het goed in mijn lopen.
Geschatte threshold pace lopen is nog nooit zo laag geweest (4:36).
Afgelopen week:
Ma: 5k lopen, 50 min interval op de tacx
Din: 7.5k lopen
Woe: 10k lopen, 50 min sweet spot op de tacx
Don: 7.5k easy lopen
Vrij: 8k easy lopen, 1u easy of de tacx
Zat: 9k lopen, wilde langer maar moets opeens naar de WC en wat in de buurt van mijn huis, dus toen maar afgebroken ook
Zon: 7.5k easy lopen
Plan deze week is om weer wat meer variatie in het lopen aan te brengen, zowel in afstand als intensiteit.
Ik heb nog nooit zo makkelijk zo regelmatig getraind eigenlijk, er is niks anders te doen.