Macer schreef:Nee hier kan je je niet tegen verzekeren.. Je krijgt een bijdrage van de overheid, maar als het goed is verdien je normaal gesproken meer.
Precies, hier was niet tegen te verzekeren, op geen enkele manier. Er is nu een noodregeling waarbij zelfstandigen in aanmerking komen voor een aanvulling van hun inkomen tot bijstandsniveau. Het is mooi dat dat er zo snel is, maar bijstand is heel weinig. Ik denk niet dat veel mensen met zo'n inkomen mee kunnen doen aan Ironmanwedstrijden, en al helemaal niet ver weg.
Verder hoor je natuurlijk als zelfstandige een flinke buffer te hebben om moeilijke tijden (van wat voor aard dan ook) op te vangen, maar die had niet iedereen, en dan de meesten nog maar voor een maand of 3. Hoe lang gaat dit duren? Hoe lang blijven noodregelingen bestaan? En wat kan na deze crisis nog/weer - bij een enorme economische terugval? Zeer ongewis.
Mijn verhaal dan: ik heb gelukkig wel die grote buffer, maar daarop ga ik nu interen, waardoor mijn prioriteiten wel anders komen te liggen. Mijn inkomen halveert dit jaar ongeveer, verwacht ik. Ik leer adviseurs betere rapporten schrijven, geef in het normale leven onder andere trainingen in organisaties (al bijna 20 jaar succesvol, vandaar die buffer). M'n grootste opdrachtgevers voor maart en april hebben alles geannuleerd, dat ging meteen om veel omzet - want ik krijg niks doorbetaald, hoor, op 50 % na als het binnen een week is, dat ging om een fractie van het totaal. De grootste annulering kwam al een paar dagen voor de eerste landelijke maatregelen, ik schrok me toen helemaal wezenloos nog (alles went...). Er lopen gelukkig nog wel wat dingen door die op afstand kunnen, naast wat ontwikkelwerk voor de langere termijn. Zo verdien ik nog net zelf ongeveer op bijstandsniveau voorlopig - gelukkig. Maar ik kom dus niet in aanmerking voor die regeling, en ben nog in afwachting van andere aanpassingen, o.a. voor m'n (nu ineens absurd dure) arbeidsongeschiktheidsverzekering. Het allermoeilijkste vind ik de onzekerheid op de wat langere termijn.
LindaRotterdam schreef:Wat betreft lokale organisaties ga ik daar in mee, maar ik voel me niet verantwoordelijk om een miljoenenbedrijf als Ironman in leven te houden
Ja, precies, voor Ironman geldt dat zeker!
Louise