Onderwerp: Zelf repen gemaakt, nog adviezen?
De sportrepen uit de winkel vind ik vaak veel te zoet, ook de merken die goed bekend staan. Ik krijg ze moeilijk weggewerkt op de fiets (laat staan bij het lopen) en de combinatie met sportdrank en gelletjes versterkt dit nog eens. Ik krijg er letterlijk een brok van in mijn keel. Daarnaast blijken veel repen best wel wat troep te bevatten.
Ik vind koken leuk en voedsel interessant, dus ik ben zelf een beetje gaan experimenteren. Ik heb een mixje gemaakt wat, met mijn beperkte kennis, verspreid energie af geeft en voorziet in koolhydraten, eiwiten, etc. Althans, dat denk ik dus. De mix bestaat uit havermout, rauwe noten (macademia, walnoten, amandelen) en gedroogd fruit (vijg, rozijnen, bessen). Dit bindt ik met een mix van honing, soja-eiwit poeder (whey voert het de slijmproductie wat op en is voor mij niet handig tijdens inspanning), een beetje volkorenmeel, druivensuiker, snufje zout en water. Vervolgens bak ik het "hard" af in de oven.
Het eerste resultaat is lekker. Alhoewel ik veel te weinig honing en druivensuiker gebruikt heb, want zelfs voor mij mag het wat zoeter. Hebben jullie nog adviezen of ik iets / bepaalde voedingsstoffen mis, of specifieke verhoudingen waar ik rekening mee moet houden of iets dergelijks? Ik heb ook wat recepten op internet gevolgd, maar vaak weer ontzettend zoet of erg klammig / plakkerig.