Onderwerp: IM Frankfurt 30/6/2019
Met een zeer grote vermoeidheid kwam ik aan t draaipunt over de lijn op 31km vd marathon. Een aantal toeschouwers hadden net geroepen:"Je bent er bijna! " .... Wisten zij veel, keken niet naar het aantal bandjes rond de pols, maar ze bedoelden het goed. Ik wilde nog terugroepen, " ik moet nog 10km! Maar mentaal was ik op.
De hekken sloten om 22u en mijn vrouw was aanwezig.
Een mentale oorlog woedde; 10km te weinig.....
Tranen vloeiden.
Oké: 39°C in de schaduw, 45°C in de zon tijdens de marathon. Fietsen in een "hete föhn"
Nu ben ik al geen warm weer sporter, maar dit sloeg alles. 5 liter ? 6 liter ? 7 liter ? 8? liter gedronken in totaal.
Mijn maag had het wel gehad.
Ik ook trouwens.
Ik had een goede voorbereiding gehad.
Begon eind oktober 2018 met meer zwemtrainingen.
winter 2018/19 lopen met mooie trails in Vlaanderen en vooral de Ardennen met de nodige hoogte meters.
vanaf maart terug Iedere woensdag fietsgroep die mijn interval zeker meer dan prikkelen.
Koppeltrainingen
Paas Vakantie : april in zuidfrankrijk en Spanje met racefiets en loopschoenen en gezin gedurende 11 dagen.
Handig die kinderen die lang slapen en ik die om 7u-7u30 al graag buiten ben.
Na 7 dagen kids en vrouwtje vliegtuig op, ik met auto naar streek Mont Ventoux, gezellig hotel en 3dagen puntjes op de i .
Dan in mei nog de halve van Leuven, en nog enkele trails van +/- 24-26km.
Lekker , en afbouwen en taperen naar 30 juni.
Wat ging er mis?
Niets helemaal niets. Alleen na het horen dat zelfs de toppers het "warm hadden" was een kleine troost.
(oké het zwemmen..... Daar heb ik wat laten liggen; trager dan voorzien. zonder zwemsuit met een moeizaam begin.)
Eerst fietsronde, het was nog niet te heet prima... Maar dan na +/-110km dacht ik nog even snel te fietsen... Niet dus.
Maakt dat ik 10 min overschot had met het starten vd marathon.
Mijn vrouw zei later; ik dacht toen " stop toch schat, waarom???"
iedereen die dit leest kent het ...
Maar goed; ik begon aan de marathon, en dat ging goed, rustige jogging. Maar dat was nog in de schaduwzijde van 'De Main' rivier. Even later terug keer en alleen maar zon. Ken je dat ? "hef je voeten en loop!" en er komt geen antwoord van die benen en voeten.
Te traag te traag..... nog eens aanzetten, stilvallen, aanzetten stilvallen. Waarom is het zo f* warm...
Daar heb ik mijn limieten bereikt.
Ik ging mijn fiets ophalen. Maar dat was heel moeilijk; de tent begon te draaien.
Tja nog altijd loden hitte en mijn pols 46/min.
Vagale tonus, te lage BD om je evenwichtsorgaan te voeden.
Als ik plat lag was alles oké. Dat heeft een uurtje geduurd. Daarna was ik hersteld. (o ja met een koffie! )
Ik heb geslapen als een roos , onvoorstelbaar!
Mijn vrouw noemde mij niet meer normaal. Ik vertelde die ochtend dat ik mij bijzonder goed voelde! Ik zou wel terug rijden van Frankfurt naar huis.
Mmh die trainingen hadden blijkbaar wel resultaat!!