yoeri schreef:Kunnen jullie trouwens in het algemeen goed afstand houden tijdens het sporten?
Ik doe mijn best, maar altijd op 1,5 meter - nee, dat kan niet, op fietspaden bijvoorbeeld, en die kan ik niet allemaal vermijden. Ik kies wel m'n routes en momenten uit en ik rijd ook heel defensief - maar ik verlies ook wel eens een keer m'n concentratie, moet ik bekennen. Nou ben ik trouwens ook niet bang om van een langswaaiend druppeltje bij het passeren besmet te raken, die kans lijkt me nihil.
Laris schreef:Nou vind ik het in mijn eentje ook niet te doen om wedstrijdintensiteit lang te doen, dus het zal dan eerder een lange duurtraining worden. Ook daar gaat tijdelijk je weerstand van terug dus dat is wel iets om goed rekening mee te houden.
Als je het op duurintensiteit houdt en/of met intervallen hoef je niet bang te zijn voor die dip in je weerstand, hoor, althans, niet als je jezelf verder goed verzorgt en iets doet waar je voor getraind bent. De weerstandsinzinking zit 'm vooral in het opraken van je koolhydraatvoorraden en in de vermoeidheid van het echte diepgaan/afzien/sterven.
Mij lijkt het ook best leuk om van de zomer een paar keer een thuistriathlonnetje te doen, achter elkaar, maar dan niet op hoog tempo, alleen voor de gein.
LindaRotterdam schreef:Waar lees je trouwens welke fietspaden afgesloten zijn? Die langs de nieuwe waterweg wist ik bijv. niet. Toch jammer als je er voor niets heen fietst.
Dat stond op Rijnmond gisterochtend. Ik weet niet of ze dat systematisch doen, maar die twee die ik noemde stonden in een nieuwsbericht en/of het liveblog.
Louise