Re: Corona Triathlon 2020
Je barefoot running, lukt dat al aardig, met genoeg tussenpauzes om te wandelen?
Vooral op straat wel hard hé.
Ja, net twee van die weggetjes op de foto zijn niet zo fijn op die schoentjes - dat stuk onder de brug en ook dat dijkje, dat is nogal 'bonkig'.
Het gaat goed, tot nu toe. Dit is mijn derde poging tot opbouwen, ik doe het nu anders omdat de eerste pogingen strandden in een blessure. Volgens het advies moet je er drie keer per week op lopen en dan per week een stapje, ik loop er maar één keer per week op of net iets vaker, en doe per training een stapje erbij. De andere twee keer loop ik op gewonere schoenen (halve drop). Tot nu toe gaat dat prima. Met drie keer per week stapelt de spierpijn in mijn kuiten zich op en dat ging de vorige keren juist mis.
Ik ben nu ook niet meer van plan om er helemaal op over te schakelen. Mijn streven is om er straks één keer per week een training op te kunnen doen. Als techniek- en krachttraining (voeten, kuiten). En omdat het lekker loopt. Nouja, alleen voor m'n onderste kuitspieren dus niet zo, die vinden het heel belastend.
Louise