Gister een soort Corona triathlon gedaan. Mijn doel was om alles achter elkaar te doen maar door de extreme buien tussendoor heb ik de wissel van zwemmen naar fietsen maar uitgebreid met een kleine lunchsessie.
Het doel was om circa 1/6e triathlon te doen in zone 3.
Ik begon rond 11 uur in de ochtend in de Sloterplas met prachtig weer aan een rondje van ruim 1 kilometer. Aangezien ik geen werkende hartslagmeter onder water heb was het een beetje gokken wat zone 3 zou moeten zijn. Uiteindelijk een beetje op gevoel gezwommen wat resulteerde in een tempo van 1.58 per 100m. Dit was inclusief zwemboei die rond de 10 seconden per 100m vertraagd. Al met al een lekker rondje die niet teveel moeite kostte in lekker zwemwater.
Daarna snel naar huis met de auto, een minuut of 8, voor de wissel naar de tijdrijder. Conform het KNMI en buienradar zat ik prima maar 5 minuten later ontstond er ineens uit het niets een gigantische onweersbui. Uiteindelijk bijna anderhalf uur gewacht en dan maar een kleine lunch genoten.
Omdat de wegen overal behoorlijk overspoelt waren ben ik rustig naar circuit Sloten gefietst om daar 10 rondjes van 2,5 km in zone 3 te fietsen. De baan lag er prima bij, ik kon zonder uit de beugels te komen het rondje afwerken. Toen ik klaar was stond er tot mijn verbazing een gemiddelde van 37,5 per uur op de teller. Een stuk sneller dan verwacht. De fietsbenen zijn een stuk beter dan verwacht.
Na het circuit weer circa 5 km naar huis gefietst en meteen doorgewisseld naar mijn hardloopschoenen om circa 6 km in zone 3 hard te lopen. Benen voelden een beetje zwaar maar met ongeveer dezelfde hartslag liep ik elke km steeds iets harder. Ik begon met een 5.14 en eindigde met een 4.35. Gemiddeld 4.52 per km over 6 km waarbij ik gemiddeld onderaan zone 3 qua hartslag heb gelopen.
Al met al heel tevreden met de huidige vorm, zwemmen loopt iets achter t.o.v. de rest maar dat komt natuurlijk door het zeer beperkte zwemmen van de laatste maanden. Dit was eigenlijk een soort generale voor de halve die ik zelf ga doen op de datum van de halve van Hoorn over 2 weken. Daarbij zal ik die niet vol gas doen maar gewoon in een lekker tempo. Echt vol gas ga ik wel weer wanneer er weer wat wedstrijden doorgaan.