Afgelopen woensdag ben ik naar Lelystad geweest en heb een zwemanalyse bij Hylke gedaan .
Het contact is ontstaan nadat ik laatst het webinar powermeter heb gevolgd , en ik
navraag deed over begeleiding hoe te trainen met powermeter .
Dat dit een hele nieuwe weg qua training zou gaan geven had ik nooit gedacht .
Mijn vereniging en binnenkort ( ex) trainers ook niet .
Anayway , ik ben al helemaal niet de beste zwemster , kom ook van volledige paniek in het
water .En struggle altijd met mijn lijf in het water en de bijbehorende bewegingen .
Zwemmen kost mij altijd veel energie .
Sinds maart al niet meer gezwommen en hup die bak ik .
Trouwens , zo,n ding zou in mijn kelder niet misstaan ha ha ...wat gaaf .
Wat zwem je op de 100 meter zegt Hylke ...ja ehhh ..maar langzaam inzetten dacht ik .
Euh ..2.00/2.20 ??
Zijn kritische oog zag al snel het hoofd ( letterlijk en figuurlijk ) probleem is die 4 a 5 gevolg punten veroorzaakt.
Eigenlijk vertelde hij niets wat ik niet al wist ...maar dat mijn hoofd/adembeweging de oorzaak voor
4/5 andere punten is .Dat heb ik nooit geweten . Door het concentreren op mijn hoofdbeweging bij het ademen
ging het zwemmen meteen al een stuk sneller en kostte me veel minder moeite .
Door hier aan te werken , ga ik die andere 4/5 punten oplossen .
Echt ...een eye opener , en nu mooi de tijd om hier aan te gaan werken .
En vanaf maandag gaat Dimitri mij voor het komende half jaar coachen , wat daarna is zullen we
dan zien . Dit wekte natuurlijk veel ophef in mijn vereniging en de bijbehorende trainers .
Aangezien er geen passief lidmaatschap is , ben ik alleen deze maand nog lid .
Ik ga niet 40,00 per maand betalen en maak geen gebruik van de trainingen .
Dus ..heel spannend allemaal , een nieuwe weg qua training .
Maar ik heb er erg veel zin in . Mijn eerste twee trainingsweken staat al in TrainingPeaks