Kwootgekloot:
@Hedcandy: dat is iets dat ik ook al langer wil doen. Ik vind het gewoon heerlijk dat je 's morgens vertrekt en gewoon ergens ongeveer terecht wil komen en je tentje opzet. Heb je een bepaalde route/land/richting/planning ?
Een vriend van mij is fervent fietser en heeft zelfs geen auto, en gaat bijvoorbeeld naar een fietshappening in Zuid-Frankrijk met zijn fiets. Hij doet er dan een 5-7 dagen over. Heeft alles mee en slaapt soms gewoon in een veld.
Heb je speciale tassen die in het frame passen om je zwaartepunt ideaal te houden?
En let je op gewicht van de kampeerspullen?
Leuk!! echt super idee
Chris ik zou heel graag richting Slovenie willen maar dit jaar denk ik niet mogelijk, het land staat op oranje.
Dus ik blijf dichter bij huis, duitsland, of mss wel nederland.
Het leuke is dat ik nu elk paadje kan pakken, zie me al gaan met volle bepakking over de mtb routes van de UHR ofzo.
In principe doe je de zwaardere dingen in je framebag (tas onder je horizontale buis, in de driehoek dus) en in de roltas aan je stuur.
Bij de voorvork nog 2 lichtere tassen en dan nog je zadeltas.
Evt nog een topframebag, die wij kennen vanuit de triathlon waar we reepjes in doen, maar dan wat groter, waar je nog wat klein spul in kunt doen.
Maar als ik op mn huidige mtb ga mis ik de voorvork tassen dus ga ik mss als compromis wel met een lichte rugzak erbij beginnen.
Je kunt het zo gek en zo duur maken als je wil.
Wil ik niet meteen. Al heb ik eigenlijk ook al wel heel veel gelukkig (en ja gewicht telt zeker!). Alleen de tassen zijn wel echt anders.