MontanaMan schreef:Volgens mij heeft Louise ook heel veel ervaring met fietsvakanties, maar die is even op fietsvakantie in Nederland, dus een paar dagen hier afwezig denk ik.
Klopt ja, ik ben net weer terug. Van heen en weer naar Groningen fietsen in een dikke week, erg lekker gehad. Dit keer in hotels, vanwege de beperkingen op kamperen nog, en het was ook wel lekker omdat het weer niet heel geweldig was, al ging het op de fiets prima. Voor wie het leuk vindt, boel foto's, kaart en verslagje: https://www.polarsteps.com/LouiseCornel … e-rivieren Nederland is ook echt schitterend!
Ik ben echter geen bike-packer, wij hebben van die grote tassen en soms zelfs een karretje. Deels is dat een kwestie van comfort, dus dat het wel heel erg primitief wordt als je zo weinig mee kunt nemen, zeker als je langer weg bent en in een wisselend klimaat, zoals wij twee jaar geleden in Nieuw-Zeeland en op Tasmanië. Maar ook voor het fietsen zelf: rugzak moet ik niet aan denken: zweterig en zwaar voor rug en schouders. Dan echt liever wat meer gewicht.
En deels heb ik ook gewoon geen zin om een hele zwik nieuwe spullen te kopen. Mijn tassen zijn al best oud maar nog helemaal goed (heel degelijk spul!).
Het gaat prima zo, ik kom ook bergen over, en gravelwegen enzo ook. We hebben expeditiefietsen, die van zichzelf ook al vrij zwaar zijn, en heel robuust (ooit gekocht voor reis door Afrika). En zelfs een grote tent. Nouja, dan ga je dus wat minder hard omhoog. Henk heeft altijd wat meer gewicht dan ik, en/of het karretje, dat compenseert ons krachtverschil.
We zouden eigenlijk nu in Mongolië fietsen trouwens, maar dat georganiseerd en op huurfietsen. Op eigen houtje en kamperend zijn we dus Down Under geweest, in Noord-Spanje, op Corsica en Sardinië, langs alle Trappist-kloosters in Nl en Be en nog wat kleinere tripjes in Nederland.
Louise