Zelf track ik m'n eten nauwkeurig. Ik kom van de 96kg af en zit nu op de 76. Nog 4 te gaan en hopelijk is mijn zwemband dan volledig weg.
Begin dit jaar mijn initiële doelgewicht van 77 bereikt en calorieën intake van 1900 naar 2400 gebracht. Om de zwemband weg te trainen moet ik dus iets meer gewicht verliezen om dat te merken in volume.
Ik houd m'n dagelijkse doelstelling op 2400 calorieën, omdat ik anders niet door m'n training heen kom. Ik ben nu in de opbouwfase van mijn programma en zit op 5 uur per week. Ik bouw uit naar 6,5 uur. Ik periodiseer 3 weken op en 1 rust.
Mijn dagelijkse energie komt van 20% eiwit, 30% vet en de rest koolhydraten. Dat is iig het plan maar in de praktijk neem ik vaker iets meer eiwitten dan koolhydraten. Afhankelijk van wat er op tafel staat. Maar sowieso altijd minimaal 20%.
Ik merk dat mijn buikomvang minder wordt, m'n trainingen goed te doen zijn en m'n gewicht begint nu te dalen. Ik wil daarbij wel opmerken dat momenteel het meeste van mijn trainingen in zone 2 plaatsvinden. Slechts 30 minuten tot drie kwartier per week ga ik naar zone 4+. Dit in lijn met de gedachte een goede aerobe basis neer te zetten. Volgens 80/20 triathlon, Triathlon Taren en Dan Plews zou ik daarom ook vooral vet verbranden dan koolhydraten.
Wat je hiervan kan meenemen is:
Wat is de verdeling van je macro's?
In welke hartslag zones train je?
Wat is de verdeling van je training in de week en in het programma?
Edit: ik zou overigens een moord doen voor je gestel. Nice! Ik ben blij als ik uiteindelijk geen dadbod meer heb.