Onderwerp: HIAthlon
Voor mij staat er morgen dan zowaar ook eindelijk een triathlon op het programma, in Hendrik-Ido-Ambacht, vandaar HIAthlon. Nouja, op dit moment is het nog steeds niet duidelijk of het doorgaat als triathlon of als run-bike-run, want de waterkwaliteit was net op het randje ofzoiets, dus die knoop moet nog doorgehakt worden.
Het is in alle opzichten een triathlon voor de lol: het is de eerste na al die karige maanden vol annuleringen waarin ik totaal niet met wedstrijden bezig ben geweest (dus bijvoorbeeld weinig bricks gedaan, niks met wisselen geoefend, bij het lopen alleen basis onderhouden en dus nul tempohardheid, e.d.), en het is sowieso een echte breedtetriathlon. Er zijn twee afstanden, waarbij mijn 1/8e de langste is, beginners zijn nadrukkelijk welkom en het parcours heeft een paar eigenaardigheden: een aanloopje naar ondiep zwemwater, hardlopen door een weiland, en een bochtig en krap fietsparcours waarop stayeren amper te vermijden is - de 18,5 kilometer is maar liefst 5 rondjes!
Ik heb een goeie sportzomer gehad, maar ik heb de reuring van de wedstrijden wel gemist, en daar wil ik morgen terug naar op zoek. Ik kijk er erg naar uit! Ik had er tot heel lang niet op durven hopen dat er nog iets door zou gaan, en heb me dan ook pas twee weken geleden ingeschreven, fijn dat dat nog kon. Tijden maken me allemaal niet uit. Ik ga niet eens op de triathlonfiets, maar op de gewone racefiets (die van 18 jaar oud). Hopelijk lukt het om toch een beetje tempo te maken - en het gezellig te hebben ondanks de coronamaatregelen. Het weerbericht is in elk geval super!
Louise