Klinkt goed! Kun jij zwemmen ergens nu, Chris?
chrisbakker schreef:een S beweging te maken in het water, als je de Pull doet. (Toen (1985) blijkbaar een norm, Louise?) .
Ja, nouja, dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen, hoor, ik zwem zelf nog niet zo lang. Maar inderdaad is die S een tijdlang de norm geweest, ja. Totdat ze ontdekten dat je met je handen vanzelf een goede vorm maakt als je roteert.
chrisbakker schreef:Het was nuttig, en van Louise heb ik al onthouden, laatste minuutjes in de baan techniek doen , dat triggert. Neurologisch fine tunen.
Daarvoor komt de eer toe aan Roy van Zwemanalyse, volgens mij - die z'n motto is 'je lichaam onthoudt het laatste baantje'. Het gaat overigens niet alleen om het laatste baantje, al is 'netjes' zwemmen als je moe bent inderdaad een goede prikkel. maar het betekent vooral ook dat je niet moet doorzwemmen om een bepaalde afstand te halen ten koste van je techniek. Dus niet gaan 'harken' om maar een bepaalde afstand (totaal of per interval) te halen. Dat techniek voorgaat dus ('primaat van de techniek').
Louise