Ik heb gister de OD gedaan bij TriOuderkerk. Wel bijzonder: het was de enige wedstrijd van allemaal waarvoor ik me vooraf had ingeschreven die wél doorging, alleen doorgeschoven. Daardoor werd het mijn eerste oktober-triathlon ooit: ik was nog nooit zo laat gestart, in 10 jaar triathlonnen -dit weekend kon ook nooit vanwege manliefs kustmarathon. Dus het was een soort record-laat-in-het-seizoen
Ook wel bijzonder dat het net de OD was die doorging, want ik zou verder dit jaar bijna alleen maar kwarten doen. Het was ook nog maar mijn 2e OD ooit, na een op een traag parcours, dus dan is een PR ook niet zo moeilijk, zeker omdat gister alle afstanden en vooral het fietsen nogal kort waren. Dus dat werd een dik PR: 18 minuten eraf (2:44:51). Het ging dus ook allemaal wel goed - niet super, maar degelijk.
We hadden geluk met het weer: heen en terug in de auto regende het non-stop en tijdens het zwemmen ook nog, maar verder was het zo goed als droog. De weg lag natuurlijk wel nat en er werd gewaarschuwd voor gladheid. Ik heb geen risico genomen. Ik heb bovendien steeds wat warms en droogs aangetrokken, want killetjes was het wel natuurlijk, maar goed te doen. Voor lopen was het wel lekker zelfs. Het water was 16 graden, dat was ook goed te doen. De herfstige omstandigheden drukten wel de pret een beetje, vond ik.
Ik vond de coronamaatregelen veel minder precies dan bij de HIAthlon, maar het ging nog wel. Beetje onhandig gedoe met dat je de gezondheidschecklist op je telefoon moet laten zien, parc fermé niet handig ingericht, rolling zwemstart was in twee rijen het water in sprinten en dus toch wasmachine. Maar volgens mij deed iedereen wel z'n best en dat is het allerbelangrijkste.
Dapper van de organisatie én de gemeente dat het door kon gaan!
Louise