Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen
Echt balen weer .
Vooral omdat het in beide baden waar ik
naar toe ga echt goed geregeld is .
Ze bieden de mensen de mogelijkheid te kunnen zwemmen . Rendabel was het zeer zeker niet .
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Algemene onderwerpen » Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen
Echt balen weer .
Vooral omdat het in beide baden waar ik
naar toe ga echt goed geregeld is .
Ze bieden de mensen de mogelijkheid te kunnen zwemmen . Rendabel was het zeer zeker niet .
Ik begrijp dat de situatie rondom zwembaden nog niet duidelijk is.
Edit: zucht, never mind...
Hier in Belgie zijn de zwembaden nu bijna een week dicht en ik vrees dat ze dit jaar niet meer zullen opengaan. Tja... gelukkig is het maar een hobby en kunnen we nog wel lopen en fietsen.
Sporten is een belangrijke uitlaatklep, dus gaan de zwembaden dicht
De sportscholen hebben een goede lobby in Den Haag, denk ik.Nouja, laten we hopen dat het echt maar voor 2 weken is.
Louise
Temeer omdat in het buitenland onderzoeken zijn geweest die hebben aangetoond dat het virus in zwembadwater niet zou overleven.
Balen, ik was net lekker in de cursus. Vanuit het zwembad werd er ook echt goed gehandhaafd op de maatregelen en konden we die 1,5 mtr ook echt wel aanhouden.
Dat je binnen in een zweterige hal wel met 30 man mag sporten maar buiten in het park in een hardloopgroepje niet snap ik ook nog niet helemaal.
Precies, ja - wat jullie zeggen. Ik worstel al maanden met de onbegrijpelijkheid en tegenstrijdigheid van de regels, maar dit is wel het toppunt, qua zwembad maar ook op andere punten. Ik leer daar net op Twitter een woord voor: inconsistentietolerantie. Daarvan wordt bij mij nu wel het uiterste gevraagd.
Ik ga sinds augustus niet meer naar de sportschool, deels omdat ik het niet leuk vond onder de maatregelen (ingekorte lessen, reserveren, niet douchen, niet na-ouwehoeren in de kleedkamer), maar ook omdat ik me er niet safe voelde - samen staan te hijgen binnen.
Ik heb gisteravond nog gezwommen, trainingsgroepje, en de jongeren waren meer onder de indruk van de avondklok die hier in de regio dreigt. Dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit: ik ga 's avonds toch nergens meer heen. Maar goed, dat is nog even afwachten ook.
Louise
de jongeren waren meer onder de indruk van de avondklok die hier in de regio dreigt. Dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit: ik ga 's avonds toch nergens meer heen. Maar goed, dat is nog even afwachten ook.
Als ik 's avonds niet meer naar buiten mag om te sporten, ga ik daar wel m'n werkdagen op aanpassen. Maar vind het ook een vrij bizarre maatregel, ik woon bijna in het centrum en het is hier nu tegen 22.00 al doodstil op straat. Dus wat ze er nu mee denken te bereiken, terwijl het wel veel handhaving kost en mensen dwingt om allemaal tegelijk overdag bijv. naar de supermarkt te gaan.
En zwembad snap ik ook echt niet. Openstelling van het parcours door de wielerclub, zodat we veilig (niet op de openbare weg en met goede verlichting) savonds kunnen trainen, is volgensmij ook gelijk van de baan.
Precies, ja - wat jullie zeggen. Ik worstel al maanden met de onbegrijpelijkheid en tegenstrijdigheid van de regels, maar dit is wel het toppunt, qua zwembad maar ook op andere punten. Ik leer daar net op Twitter een woord voor: inconsistentietolerantie. Daarvan wordt bij mij nu wel het uiterste gevraagd.
Ik ga sinds augustus niet meer naar de sportschool, deels omdat ik het niet leuk vond onder de maatregelen (ingekorte lessen, reserveren, niet douchen, niet na-ouwehoeren in de kleedkamer), maar ook omdat ik me er niet safe voelde - samen staan te hijgen binnen.
Ik heb gisteravond nog gezwommen, trainingsgroepje, en de jongeren waren meer onder de indruk van de avondklok die hier in de regio dreigt. Dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit: ik ga 's avonds toch nergens meer heen. Maar goed, dat is nog even afwachten ook.
Louise
Inconsistentietolerantie, ik ga hem onthouden.
Als ik 's avonds niet meer naar buiten mag om te sporten, ga ik daar wel m'n werkdagen op aanpassen.
Ik doe dat sinds een paar weken sowieso al, omdat ik weet hoe belangrijk het voor me is om in het daglicht buiten te komen. In een normaal werkend bestaan gebeurt dat vanzelf maar ik kom nu voor werk bijna nooit meer achter m'n eigen computer vandaan. Het vraagt wel discipline en m'n afspraken strak bewaken.
Ik heb wel als voordeel dat ik eigen baas ben, dus ik zeg gewoon 'nee, dan kan ik niet' en dan hoeven ze niet te weten dat dat is omdat ik ga hardlopen
Inconsistentietolerantie, ik ga hem onthouden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/04/in … e-a4018610 (of zit dat achter een betaalmuur? ik ben abonnee).
Louise
Het is goed dat ze zich realiseren dat sport goed is voor de fysieke en mentale gezondheid maar wel naar een sportschool mogen en niet naar een zwembad, die snap ik dan weer niet. Het word toch voornamelijk hardlopen de komende tijd en een beetje fietsen als het weer niet al te slecht is.
Hoe de regels ook zijn. Eens of oneens. Wij hebben toch een voordeel op een hele grote groep anderen.
Wij zijn doorgaans al einzelgangers.
Gewend aan het vaak en veel alleen op pad zijn.
Er zijn er velen die dat niet gewend zijn cq aan kunnen.
Het is een moeilijke tijd. Maar de sportieve mindset zal ons erdoor helpen.
YNWA
Inconsistentietolerantie
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/04/in … e-a4018610 (of zit dat achter een betaalmuur? ik ben abonnee).Louise
Wat een goede column, geeft goed weer hoe ik het ook de huidige tijd ook beleef
En schijnbaar niet achter een betaalmuur :-)
En anders als private window openen
Ik hoor viavia dat het Mirandabad 50m buitenbad de komende 2 weken op reserving open is (verwarmd water).
Hoe de regels ook zijn. Eens of oneens. Wij hebben toch een voordeel op een hele grote groep anderen.
Er zijn er velen die dat niet gewend zijn cq aan kunnen.
Klopt, ja, dat herken ik zeker - fietsen en lopen kan ik prima alleen, graag zelfs, en fijn dat dat ook nu gewoon kan, dus dat we daarvoor van niks en niemand afhankelijk zijn. En ja, dat geldt zeker niet voor iedereen.
Oja, nog twee dingetjes #inconsistentietolerantie:
- Dinsdagavond zei de zwembadmedewerker tegen ons van het trainingsclubje dat zwemlessen wel doorgingen. Ik dacht dat hij een grapje maakte, ook omdat hij zei: 'als jullie dit zwemles noemen, mogen jullie misschien ook wel doorgaan'. Maar het bleek echt zo te zijn, dus dat het de bedoeling was dat zwemlessen door zouden gaan. Inmiddels is dat weer teruggedraaid, dus zijn de zwembaden helemaal dicht.
- Hier moest ik dan wel weer om lachen (deels ook als taalkundige): als je iets in de sportschool geen 'groepsles' noemt, mag het misschien wel: https://nos.nl/artikel/2355233-regels-v … n-ook.html
Louise
- Hier moest ik dan wel weer om lachen (deels ook als taalkundige): als je iets in de sportschool geen 'groepsles' noemt, mag het misschien wel: https://nos.nl/artikel/2355233-regels-v … n-ook.html
Louise
Ik word daar alleen maar verdrietig van eerlijk gezegd :-(
Grtz
D.
Louise schreef:- Hier moest ik dan wel weer om lachen (deels ook als taalkundige): als je iets in de sportschool geen 'groepsles' noemt, mag het misschien wel: https://nos.nl/artikel/2355233-regels-v … n-ook.html
Louise
Ik word daar alleen maar verdrietig van eerlijk gezegd :-(
Grtz
D.
Ik ook. Ben er wel klaar mee dat er overal de grenzen wordt opgezocht.
Neem nou gewoon je verantwoordelijkheid.
Anyway, m'n eerste ultra is ook gecanceld. Daar komen max. 40 deelnemers op af, en over 65 km is de kans nihil dat je elkaar tegenkomt anders dan bij de start. Maar de organisatie wil niets veroorzaken, en dat vind ik heel netjes.
Ik ga 'm daar waarschijnlijk wel lopen, heb er zo hard voor getraind en had er zo'n zin in. Ook al had ik mezelf beloofd niet meer van die stomme sfeerloze DIY events te doen....
Zonde Linda..! Maar cool dat je em wel gaat lopen, gelijk heb je. Neem gewoon een leuke supportcrew mee zou ik zeggen.
Zelf had ik mn eerste marathon op de planning staan op 15 nov. Ook gecancelled. Ik ga de afstand toch lopen, maar dan hier in de buurt.
Helaas gaat deze winter het sallandscrosscircuit niet door. Maar de organisatie heeft nu een aantal lopen uitgezet inclusief gpx. Ook een 100km langs alle 10 de dorpen :-) In ieder geval dan toch nog een leuk alternatief.
Roy W schreef:Hoe de regels ook zijn. Eens of oneens. Wij hebben toch een voordeel op een hele grote groep anderen.
Er zijn er velen die dat niet gewend zijn cq aan kunnen.Klopt, ja, dat herken ik zeker - fietsen en lopen kan ik prima alleen, graag zelfs, en fijn dat dat ook nu gewoon kan, dus dat we daarvoor van niks en niemand afhankelijk zijn. En ja, dat geldt zeker niet voor iedereen.
Oja, nog twee dingetjes #inconsistentietolerantie:
- Dinsdagavond zei de zwembadmedewerker tegen ons van het trainingsclubje dat zwemlessen wel doorgingen. Ik dacht dat hij een grapje maakte, ook omdat hij zei: 'als jullie dit zwemles noemen, mogen jullie misschien ook wel doorgaan'. Maar het bleek echt zo te zijn, dus dat het de bedoeling was dat zwemlessen door zouden gaan. Inmiddels is dat weer teruggedraaid, dus zijn de zwembaden helemaal dicht.
Louise
Toen de nieuwe regels bekend werden las ik ergens dat individuele groepslessen niet mochten. Ik vroeg me af of dat een foutje van de journalist of van de ambtenaar was. Als je als individu als groep wordt gezien, en groepen niet mogen, dan wordt alles wel heel lastig.
Maar de inconsistentie is wel lastig. Vorige week ging de stad Oxford naar Tier 2. Je mocht daar nog maar met 4 personen bij elkaar komen en alleen buiten, elders met 6, en ook binnen. Bij een pub die op de grens stond mocht je alleen naar binnen, en met een groep van 6, als buiten Oxford woonde. Woonde je in Oxford dan mocht je alleen buiten zitten, en met max 4.
Nu is het duidelijker: lockdown, pub alleen afhaal (bier en eten).
Zwembaden ook weer dicht, de club heeft 3x kunnen trainen.
Je mocht daar nog maar met 4 personen bij elkaar komen en alleen buiten, elders met 6, en ook binnen. Bij een pub die op de grens stond mocht je alleen naar binnen, en met een groep van 6, als buiten Oxford woonde. Woonde je in Oxford dan mocht je alleen buiten zitten, en met max 4.
Huh, wat? Dat doet me denken aan in de eerste lockdown in Baarle-Hertog/Nassau, waar de grens zelfs dwars door winkels loopt, en die winkels waren dus half dicht. Misschien is dat nu wel weer trouwens?
Louise
Inmiddels is de eerste verplaatsing voor 2021 ook al een feit: de marathon van Rotterdam is verplaatst van april naar oktober...
Maar ook voor het eerst echt goed nieuws!
https://www.nu.nl/coronavirus/6089267/e … -zien.html
90% effectiviteit is veel meer dan gehoopt. De volledige review komt nog nadat er 164 mensen ziek zijn geworden in de trial, dus ik neem aan dat de eerste review was met de helft van dat aantal gevallen (dat is meestal het protocol). De schatting van effectiviteit zal nog wat aangepast worden, maar niet veel. En dit is ook goed nieuws voor adere vaccins, door vaccins opgewekte antilichamen blijken effectief. Dan blijft nog de vraag over hoe lang het zal werken, maar de tijd zal dat leren. Een vaccin wat 90% bescherming biedt is ook heel goed in te zetten bij lokale uitbraken als het maar voor relatief korte tijd werkzaam is.
Dit geeft mij wel hoop dat meerdere vaccins in het eerste kwartaal van 2021 uitgerold gaan worden, en dat er dus licht aan het einde van de tunnel naar normaal is.
Ja, dat is zeker hoopvol nieuws! Ook dus voor de kans op het doorgaan van de marathon in oktober 2021...
Louise
Als ik het goed begrepen heb, heeft Rutte vanmiddag gezegd dat de tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown inderdaad na 2 weken stopt. Dat zou betekenen dat we (hier in NL) donderdag weer mogen zwemmen. Hopelijk gaat dat ook echt gebeuren!
Louise
Dat zou goed nieuws zijn !
Al moet ik dan toch nog een weekje wachten voordat ik kan zwemmen .
Heb namelijk een spatader behandeling gehad afgelopen maandag .
Triathlonforum.nl » Algemene onderwerpen » Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen