sanger schreef:Ik vroeg me af of er hier ook triatleten zijn die een plantaardig dieet er op nahouden?
Yes, al jaren vegan en triatleet.. :-)
Wij gaan enigszins "los" om met het veganistisch eten om het nog makkelijker haalbaar te houden (zie link in signature..), dat betekent:
- We gaan graag uiteten, vooraf kiezen we of we naar een restaurant gaan dat wel veganistische gerechten aanbiedt of niet. Vooraf kiezen, niet zeuren in de zaak.
- We eten regelmatig met vrienden, ook hen leggen wij niet op dat ze veganistisch moeten koken voor ons. Mooi is dat een van onze vrienden slager is, en hij juist degene is die elke keer een volledig plantbased menu voor ons neer zet!
- Eieren, we hebben zelf kippen en die eieren eten we wel of geven we weg zodat het er niet te veel worden.
- Onze beide zoontjes (bijna 3 en bijna 1) eten ook plantbased met ons mee. Al gebruiken we wel "normale" babymelk-poeder. Veganistische voeding voor kleine kinderen we met verschillende dietisten besproken, zodat we zeker zijn dat ze voldoende voedingstoffen binnenkrijgen.
Toen we jaren geleden de switch maakten zijn we beide een aantal kilo's afgevallen. We zijn niet cold-turkey geswitched maar hebben de tijd genomen om alle producten in huis te vervangen. Opmaken wat er stond en daarna in de winkels op zoek naar goede vervangende producten. Onze gehele voorraadkast is nu veganistisch verantwoord.
Vleesvervangers doen we minimaal aan. En de meeste dingen maken we zelf, afgelopen week een paar kilo bieten uit de moestuin gehaald; daarmee maken we zelf o.a. bietenburgers die we invriezen voor komende periode.
Interessante website vind ik: nutritionfacts.org
Toffe docu's: GameChangers, What The Health, Before the Flood, Cowspiracy, Forks Over Knives, Terra, Chasing Coral, Chasing Ice
Oh en; Rich Roll.. ;-)