Onderwerp: Natuurijs in Nederland
Met de huidige temperaturen word het minder en minder waarschijnlijk dat we normale, lees oude, winters krijgen. En tja ik ben bij de oudere garde hier denk ik. Ik vermoed dus dat er niet heel veel leden zijn die veel hebben kunnen genieten van natuurijs in de klassieke winters van weleer? Ik mag nu wel in België wonen, maar schaatsen blijft zoals meerdere leden hier een passie die ik veel te weinig kan doen.
Daarvoor ga ik naar Breda, dat is toch weer een 45-50 min rijden. Ik rij dan soms even langs mijn ouders.
Alleen blijft kunstijs echt een beetje "zeep-ijs". En het liefst rij je toch op keihard sneeuwvrij natuurijs. Met het daarbij horende gekraak en gezang van het kruipen of 'leven'.
Ik heb wel met de schaatsclub en mijn vader in 2013 nog op de Weissensee gereden, en dat was wel leuk, ter vervanging. Maar dat was niet echt hetzelfde als in Friesland. En toen heb ik maar 100km gedaan.Toen heb ik ook geskied, en aan langlaufen gedaan.
De laatste heerlijke momenten op natuurijs zijn geleden van februari 2018.
Ik heb hier wel leden gezien die ook schaatsen meenemen in de training, en dat is natuurlijk een prima afwisseling.
Met hoeveel zijn er hier die trouwens de elfstedentocht hebben mogen/ kunnen rijden? Ik vraag me soms af waarom ik nog lidgeld betaal, maar ja , het zou eens kunnen vriezen.... denken we dan tegen beter weten in.
Louise kan het zijn dat jij postte dat je man ook de elfstedentocht gereden had?
En Arnosmit las ik in dit jaar is ook een fervent schaatser. Leuk!