Hier dan mijn getallen, in kilometers:
2019 2020
Zwemmen* 128 132
Fietsen 4619 4686
Hardlopen 732 780
*Zwemmen bleek nog meer te zijn dan ik eerder dacht, want ik had daar de multisport-kilometers niet meegeteld, die telt Movescount apart.
Zo op het oog een jaar dat heel erg lijkt op het vorige, maar schijn bedriegt. Weinig wedstrijdkilomers natuurlijk, maar de écht grote verschillen zijn sowieso niet zichtbaar in deze getallen.
Zoals dat ik die zwemkilometers heb weten te maken ondanks in totaal zo'n 3 maanden zwembadsluiting. En dat ik veel minder stadsfietskilometers heb gemaakt dan normaal, vanwege de beperkingen en het thuiswerken (die ik niet klok, alleen losjes bijhoud). Dat blijkt weinig te schelen voor m'n vorm, maar wel voor m'n dagelijkse beweging en buitenlucht.
In plaats daarvan heb ik veel meer gewandeld dan normaal (549 kilometer), en ik heb ook bijna de dubbele hoeveelheid uren (80 uur, vorig jaar 42) zitten in 'oefeningen' die ook veelzijdiger waren dan ooit tevoren: kracht- en coretraining, zwemkoord, bodybalance, yoga (meest thuis allemaal). Dat heeft voor mijn gevoel ook wel wat opgeleverd.
Een andere afwijking is dat ik spinning gerust naar 0 kan afronden: voor de eerste lockdown ben ik nog twee keer een uurtje geweest, sindsdien niet meer. Dat is een absoluut dieptepunt sinds 2001! Zo intensief trainen als op de spinningfiets kan ik inmiddels goed buiten, heb ik wel moeten leren. Oja, by the way: al mijn fietsen (en lopen) is buiten.
Het was een raar en soms moeilijk maar toch ook mooi en goed sportjaar. Ik heb op mijn weblog een wat uitgebreider jaaroverzicht geschreven: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … meen/4918/
Louise