Het is allemaal pappen en nathouden en de ic's niet al te vol laten stromen totdat het vaccinatieprogramma echt goed op gang lijkt me. Of maatregelen, zoals de avondklok, nou echt effect hebben weet ik niet, maar als ik politici hoor praten over onderwerpen waar ik zelf verstand van heb dan betwijfel ik of het beleid met betrekking tot Corona gebaseerd is op de juiste keuzes. En dat maakt verder ook niet zoveel uit, er is zeer incomplete informatie en alle processen zijn onmogelijk goed te modelleren en los daarvan gaat het ook om (internationale) politieke keuzes. Ik verwacht niet dat we in West-Europa heel snel richting een dictatuur afglijden dus ik doe gewoon maar mee totdat de vaccinaties zo ver zijn dat we weer enigszins normaal kunnen leven. En dat gaat niet dit jaar zijn, en dat heeft dus ook consequenties voor triathlons en andere wedstrijden. So be it.
Ik train dus gewoon door en hoop dat er te zijner tijd iets doorgaat. En als dat niet het geval is dan hoop ik wel naar het zuiden te kunnen om een paar bergen op te kunnen fietsen. En als dat niet kan dan verzin ik wel wat in Nederland. Het alternatief is niet trainen, elke dag zuipen en vreten en over een jaar of 10 ergens in een ziekenhuis mijn laatste uren treuren om de verkeerde keuzes die ik heb gemaakt.
Gelukkig ben ik qua trainen erg flexibel. Ik handel samen met een partner in aandelen voor eigen rekening en ben daardoor enigszins gebonden aan beursuren maar het zwaartepunt ligt in de ochtend en einde van de middag. Bovendien kan ik alles ook vanuit huis doen. Tussen de middag hardlopen of zwemmen in het De Mirandabad is geen probleem en ik kan ook alles in de gaten houden terwijl ik op de Tacx zit. Het kost me dan ook geen moeite om 12-15 uren per week te maken en toch 9 uur per nacht te slapen, dus eigenlijk een redelijk ideale situatie die me hopelijk veel gaat brengen mocht Ironman Cascais in oktober doorgaan. Of Ironman Hamburg op 6 juni, maar dat zie ik niet gebeuren.
Bovendien hebben we twee honden, dus de avondklok raakt me niet echt