Ook ik kan me erg storen aan de belachelijk weinige aandacht die onze prachtige sport krijgt in de media. In het weekend van Ironman Hawai dacht ik in studio sport toch op z'n minst een berichtje te horen over Yvonne of iets dergelijks. Maar niets daarvan. Wel hoorde ik in dit programma dat Wesly Sneijder goed geslapen had en dat een aantal van zijn teamgenoten erg veel plezier hadden gehad met kaarten tijdens hun verblijf in Australie. Het is jammer maar ik ben bang dat het altijd wel zo zal blijven. Zeker als doorgaans goede verslaggevers als Wilfried de Jong in een interview met Yvonne van Vlerken niet verder komen dan:"je moet toch wel gek zijn om aan deze sport te gaan doen".
Ik denk dat het probleem ook zit in het feit van de eerder besproken nuance in de sport die voor verreweg de meeste kijkers onopgemerkt blijft. Met daarbij het feit dat de meeste Nederlanders erg weinig weten van Triathlon. Vaak weten ze niet precies om welke 3 sporten het gaat en al helemaal niet in welke volgorde die afgewerkt dienen te worden.
Voor echt meer aandacht zal er een Olympisch kampioen nodig zijn ben ik bang
Maar dat het een kleine sport is heeft ook vele voordelen. Ik vind de meeste evenementen erg sfeervol. Waarom moeten evenementen altijd groeien? Je wilt toch ook geen Dam tot Damplooptaferelen!:)