Louise schreef:@Jeanette - goeie, van dat plantaardige eten (vind ik als vegetariër)! Kan wel een rol spelen, maar nog steeds is een ongeveer 30% hogere FTP een enorme progressie! Wat doe je dan vooral anders nu?
Het is trouwens zo dat je op elke leeftijd trainingsprogressie kunt boeken - dat blijft onveranderd. Sommige sporters gaan na hun pensioen ineens enorm vooruit omdat ze dan meer tijd hebben om te trainen. Veroudering scheelt ongeveer 1 % per jaar, en aan jouw voorbeeld alleen al kun je zien hoe veel meer zoden goede training aan de dijk kan zetten! Berijd ik maar weer even m'n stokpaardje Louise
Thanks Louise ....
Het weglaten van de melk /producten heeft mij al veel goeds heeft gedaan .
Ik merk dat ik echt meer lucht heb , en minder last van slijm op mijn longen .
Dan ben ik sowieso vorig jaar juni pas gestart met het trainen op wattage .
En als ik op de afgelopen periode terug kijk , doe ik in mijn training toch wel dingen anders .
-Voorheen fietste ik in de groep op hartslag ,en kregen we een hartslag voor gegeven .
Natuurlijk heel lastig , iedereen is zo verschillend .De groep moet natuurlijk bij elkaar blijven
waardoor een deel in een te lage HF traint , maar het overgrote deel in een veel te hoge .
In een groep ontstaat snel ik wil " beter " zijn dan , "sneller " zijn dan ....
Als je dan je duur rit voor het overgrote deel in een te hoge HF zit ...doe je je zelf dan daar een plezier
mee ?
Met hardlopen net zo ...als de trainer dan zei zone x ...en ik liep die dan , ( met name lage zones )
kwam hij vragen " is er iets " ? Eh nee ik loop in mijn lage zone .
Wat doe ik anders :
- Ik heb of een interval training , of een duurtraining
- Hardlopen ; 1 x p.w een intervaltraining , 1 duurtraining , en 1 loop na fietsen
-Fietsen ; 1 x support ( zone 2-3 ) , 1 x intervaltraining , echt max , 1 x duurtraining wattage blokken (zone 2-3)
en 1 x kort fietsen op HF voor mijn duurtraining ...is meer benen bewegen .
- Ik train alleen veel preciezer in mijn zones , van begin tot eind .
- Individueel op mij afgestemde schema,s ( coaching )
- schema,s afgestemd op mijn zwakke en sterke punten .
-Mijn coach ziet wat de reactie op een bepaalde training is
Met mijn coaching ben ik echt super tevreden , ik merk mijn progressie zelf goed .
En het betekend niet dat ik nu ineens een halve marathon onder de 1 1/2 uur ga lopen ha ha .
Of bij de elite ga horen . Maar dat ik mijn lijf efficiënt inzet in de sport .
Op mijn leeftijd niet geheel onbelangrijk , degelijk te trainen , en daarbij vooral gezond blijven en
blessure vrij .