Gisteren had ik dan de eerder genoemde inspanningstest. Ik heb de rapportage nog niet binnen dus baseer me nu even op mijn geheugen
Voor wat betreft max hartslag was deze hoger dan Garmin had bepaald. Scheelde 6 slagen en kwam op 186. Deze max haalde ik op zowel de fiets als loopband.
Ook de door mijn Garmin bepaalde anaerobe drempel was anders. Ipv 166 bij een tempo van 5:55 was dit 169 bij een tempo van 5:15 (lopen) en 173 bij een vermogen van 220 (fietsen).
Mijn FTP volgens zijn meting kwam uit op 220 waar ik vanuit Zwift altijd werkte met een FTP van 171.
Verder kwam naar voren dat mijn aerobe en anaerobe drempel niet ver uit elkaar liggen maar juist dicht bij elkaar.
Op basis van bovenstaande hebben we samen een basis voor een trainingsplan besproken, deze wordt in het rapport opgenomen. Conclusie hieruit is dat ik eigenlijk wat harder kan trainen dan ik tot nu toe deed. Behoorlijk wat harder zelfs. Ik mis nog wel tempohardheid was zijn conclusie, maar dat idee had ik zelf ook al eerder.
Fysiologisch kwamen er geen bijzonderheden aan het licht. Hart klonk goed in rust, longen klonken goed in rust. Longcapaciteit was bovengemiddeld (alleen adem ik te langzaam uit), VO2max scoorde goed (op randje van zeer goed) en dat had ik dan weer niet verwacht. Vetpercentage is te hoog maar dat wist ik al. Eigenlijk was dat overal prima behalve op mijn buik. Om naar een gemiddeld vetpercentage te komen moet ik 7% vet afvallen, wat in kg minder is dan ik eigenlijk nog wilde afvallen (min 12 kg). hij adviseerde om niet teveel af te vallen in kg, maar te focussen op afvallen van vet (omdat ik nog wel wat spier zal opbouwen). BMI in ieder geval volledig loslaten....
Uitslagen bloed- en urineonderzoek komen nog. Ben vooral benieuwd naar de schildklierwerking aangezien ik erg veel moeite heb met afvallen ondanks een dagelijks calorietekort van 500.
Al met al zeer interessant en voor mijn gevoel zijn een aantal zaken bevestigd maar ook zeker nieuwe informatie gekregen