Onderwerp: Even voorstellen
Hallo liefhebbers van de triathlon,
Zoals velen hier op dit forum heb ik een heel tijdje zitten meelezen in de leuke verhalen van de triathlon en post ik nu mijn eerste bericht .Mij even kort voorstellen , ik ben een 32-jarige belg die 25 jaar heeft rondgelopen in het voetbalwereldje .
Ik kreeg de smaak te pakken van de triathlon nadat ik met vrienden heb meegedaan in een trio-triathlon waarbij ik het fietsen voor mijn rekening nam . Toen ik de trainingen en blessures beu was in het voetbal heb ik in 2019 de voetbalschoenen aan de haak gehangen . In oktober 2019 ben ik dan een beetje op mezelf beginnen trainen om mij een jaar later aan te sluiten in een triathlonclub( nog niet kunnen samentrainen wegens corona) .
Verder post ik eens "mijn tijden" om jullie een idee te geven van mijn sportachtergrond :
1/8 fietsonderdeel 21 km in 36:50 (77hm) in 2019
1/4 fietsonderdeel 44.5 km in 1u 26 (355hm) in 2019
loopcorrida 15 km in 1u 15 (haal ik denk ik nu niet meer) in 2020
Css-test zwemmen 2:10 januari dit jaar
Vervolgens heb/ had ik mij voor volgende triathlon ingeschreven voor dit jaar :
1/8 halverwege mei (afgelast)
1/4 eind mei ter vervanging van 1/8
1/4 halverwege juni
1/3 18 juli
uiteindelijke doel 70.3 eind augustus
Mijn trainingen zien er momenteel als volgend uit , ik probeer elke sport 2 x in de week te doen:
Fietsen: 1 x +/- 60 km met wat interval werk , 1 x duurrit +/- 3 u
Zwemmen: 1 x techniek, 1 x duur
Lopen: 1 x interval,1 x duur ( mijn langste tot nu is 18 km)
Indien mogelijk probeer ik een sport nog een 3 e maal te doen, verder is er 1 x in de maand een rustweek .
Nu dat de wedstrijden hopelijk (corona) wat dichter komen begin ik toch een beetje in paniek te graken .
Ben ik goed bezig ? Ik zie geen progressie meer in mijn lopen en zwemmen , gisteren dacht ik zelfs even dat er verval was in mijn zwemmen . Onlangs had ik een zwemtraining waarbij er 1500 m crawl aan één stuk moest gezwommen worden, tot mijn verbazing was dit gelukt .Sindsdien heb ik de indruk dat mijn "zwemtechniek" als u dit al techniek mag noemen is achteruit gegaan .Momenteel heb ik geen zicht hoe mijn lopen is maar ik denk dat ik ook hier geen progressie maak .
Voor het fietsen zie ik niet direct een probleem dat zou dan ook mijn beste onderdeel moeten zijn .
Zo dit was eens mijn verhaal hoe ik bezig ben met de sport. Hopelijk hadden jullie de motivatie om dit bericht te lezen en kunnen jullie mij nog tips of opmerkingen geven , ik hoor het graag !