Voor zover ik weet (ik probeer het een beetje te volgen) is en komt er hier geen juridische basis voor het verplicht mogen stellen van een vaccinatie, maar wel voor het verplicht mogen stellen van de CoronaCheckApp. Die geeft groen licht als je gevaccineerd bent (straks, dat geldt nu nog niet), of getest, of recent corona hebt gehad. Daartussen mag geen onderscheid gemaakt worden. Alles wat riekt naar vaccinatieplicht ligt hier zeer gevoelig immers. Ik kan me wel voorstellen dat die CoronaCheck straks inderdaad ook voor triathlons gaat gelden. (Hopelijk zo tijdelijk en beperkt mogelijk, wat mij betreft.)
MontanaMan schreef: Ik hoop dat het weer de komende weken eindelijk eens gaat meewerken, nog geen dag zonder regen gehad in mei voor mijn gevoel.
Ja, het is een ongelofelijk treurig voorjaar. Het is al ook al wekenlang bijna non-stop onder de gemiddelde temperatuur. Dat valt extra op omdat er binnen hier nog bijna niks mag, qua horeca enzo. Komende dagen een paar terrasjes-afspraken, nou, dat is extra lagen kleren mee en hopen op dekentjes.
Louise