Flower345 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Geven en nemen dus. Goed overleggen en plannen.
Dat zal ik proberen! :-)
En het is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen voor een partner als iemand ineens meer gaat sporten.
Ja, en kijk ook eens of je kunt achterhalen wat ze van je missen, dus wat je te weinig doet. Ik bedoel: als je 'te veel' sport, doe je kennelijk in hun ogen iets anders niet of te weinig. Sowieso gaat veel/meer sporten natuurlijk altijd ten koste van iets, dat is een afweging voor jezelf en met elkaar.
Ik heb hier thuis geen problemen (veelsportende man, geen kinderen), maar inderdaad vindt de wijdere omgeving je al gauw doorgeslagen als je wat vaker of langer sport. Dat ligt voor vrouwen ook nog wel wat anders dan voor mannen, is mijn indruk, helemaal als je kinderen hebt én als je alleen sport. Dan staan mensen al snel klaar met hun oordeel. Tsja... Inderdaad is wat MontanaMan zegt twee of drie keer in de week een uurtje hardlopen of sportschool ofzoiets eigenlijk heel weinig.
Edit, nog een aanvullinkje voor de gein, over die geluiden uit de omgeving dat je te veel sport - als je ouder wordt, krijg je ook nog eens te horen dat 'je het nou maar eens wat kalmer aan moet gaan doen'. Vooral rond m'n 50e verjaardag viel dat me enorm op!
Louise