Onderwerp: Welke Garmin: Fenix 5, 3 of Forerunner 935 of 735?
Tot vorig jaar sportte ik met een Garmin Vivoactive (1e generatie). Prima apparaatje, lange batterijduur, verassend goed als smartwatch, maar zonder HS meting. Inmiddels doe ik (weer) aan triathlon en daarvoor voldoet hij niet. Op de fiets gebruik na diverse Garmins te hebben versleten naar grote tevredenheid een Wahoo Element Bolt.
Vorig jaar kon ik goedkoop aan een Apple Watch serie 3 komen, ook een prima apparaat, ik ben onder de indruk van de zwemregistraties en ook voor hardlopen en schaatsen voldoet hij prima. Met het appje tri-tracker ook goed te gebruiken bij kortere triathlons. De batterijduur is matig en het scherm soms wat slecht leesbaar voor mij als 50 jarige zonder leesbril ;-) Ook kan ik mijn powermeter (stages) niet koppelen en de milestonepod voor het hardlopen is niet 'live' uit te lezen. Voor een halve triathlon, die ik volgende zomer gepland heb staan, of een (alternatieve) elfstedentocht is de batterijduur ontoereikend. Integratie met diverse platforms (trainingpeaks, strava, Garmin Connect) is wel een gedoe.
Ik heb besloten dat ik mezelf mag trakteren op een beter sporthorloge op black friday (23 november). Maar welke?
Eisen die ik aan het horloge stel: lange batterijduur (tot 12 uur sporten), koppelbaarheid ant+ en bluetooth, goede zwem- en loopregistratie, muziek bij het lopen op draadloze koptelefoon, eenvoudige integratie met Strava en Trainingspeaks. Tijdens het fietsen kijk ik wel op de wahoo, maar het is wel fijn als de watch alles vastlegt. In het dagelijks gebruik wil ik hem ook als smartwatch kunnen gebruiken.
Bij Garmin is er veel keus, ik denk met een 735 zo ongeveer alles kan wat ik zou willen, behalve muziek, wifi en bluetooth smart? Als ik het goed begrijp moet je voor muziek een van de nieuwe Fenix 5 plus modellen kiezen? Ik denk dat ik daar dan maar een andere oplossing voor kies.
Ander tips, aandachtspunten en ervaringen?