Onderwerp: Klein bedankje voor de afgelopen periode
Even een stukje aan alle leden (en natuurlijk ook aan de meelezende bezoekers),
Alles lijkt weer een beetje te normaliseren. Een toenemende bewegingsvrijheid, toenemend toekomstperspectief en daarmee toename van motivatie om alle mooie trainingen af te werken. Af te werken met zicht op die ene wedstrijd, of gewoon om lekker fit deel te nemen aan groepstrainingen of wellicht om solo steeds iets lekkerder op de TT fiets te zitten. Hoe, voor wat, voor wie, het maakt niet uit. Vrijheid geeft vele malen meer lucht en ruimte dan opgelegde beperkingen.
Voor veel van ons zal juist het gevoel van vrijheid meegewogen hebben in de keuze om ooit op de fiets te stappen of om een stukje te gaan hardlopen. Om vervolgens te voelen hoe het lijf reageert, de beloning van de ontspanning na de inspanning en de beloning van een fittere kijk op jezelf en op het leven.
Ik hoop van harte dat die fitte(re) kijk op het leven velen van jullie ondersteund heeft in de afgelopen lastige periode. Een periode waarin vele zaken in het leven in een ander daglicht zijn komen te staan. Een aantal van die zaken moésten misschien ook eens wat aandacht, en dat is voor mij persoonlijk een voordeel bij de vele nadelen geweest van deze crisis: er kwam aandacht voor zaken die door de normale loop van het leven op de achtergrond waren geraakt. Teveel en te persoonlijk om daar hier verder over uit te wijden, maar misschien herkent een aantal van jullie dit ‘voordeel’ van de crisis.
Maar nu dus langzaam terug naar de vrijheid die we nodig hebben om onze sport te kunnen beoefenen. Om het water in te duiken, in groepjes op de fiets te kunnen zitten en om met de loopgroep lekker die net iets te intensieve intervalletjes af te werken. En natuurlijk om af en toe eens op dit forum te kijken om te leren en om die kennis vervolgens verder uit te diepen en weer verder te delen. En daarvoor even dit korte stukje: bedankt daarvoor! Bedankt dat jullie tijdens de crisis dit forum (nog intensiever) zijn blijven gebruiken maar vooral heel erg bedankt voor de correcte toon die is blijven bestaan in de discussies. Op een paar hele kleine stuur-ingrepen van mij na, hebben jullie zelf ervoor gewaakt niet te verzanden in ‘corona’ discussies. Jullie hebben je steeds correct en optimistisch uitgelaten op dit forum en dat waardeer ik enorm! En daarvoor dus dit korte stukje: bedankt daarvoor!
En natuurlijk sluit ik niet af zonder jullie heel veel plezier bij de komende trainingen en (als het allemaal gaat lukken) wedstrijden te wensen! Geniet van de inspanningen, de vrijheid en de enorme mogelijkheden die ‘goed in je vel zitten' te bieden heeft!
Wijnand