Re: WK Multisports 2020 Almere
mcguyver schreef:Kijk David, dat zijn de berichten. Ik barst van de vragen over je schema maar die komen nog wel.
Ja tuurlijk! Ik zie een mooi post event aankomen.
Avondje Brack?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » WK Multisports 2020 Almere
mcguyver schreef:Kijk David, dat zijn de berichten. Ik barst van de vragen over je schema maar die komen nog wel.
Avondje Brack?
De deelnemerslijsten staan ook weer terug openbaar.
Gaaf zeg, bij de mannen nog een deelnemer 75-79 jaar op de hele. Nu al een kampioen.
davidr schreef:mcguyver schreef:Kijk David, dat zijn de berichten. Ik barst van de vragen over je schema maar die komen nog wel.
Avondje Brack?
Klinkt goed!
Vraagje nog, als het nou belabberd weer is (hoop uiteraard van niet), mag je dan gewoon een jasje oid over je trisuit aantrekken?
Vraagje nog, als het nou belabberd weer is (hoop uiteraard van niet), mag je dan gewoon een jasje oid over je trisuit aantrekken?
Daar zijn in de teamcompetities nog wel 's uitzonderingen voor gemaakt. Zou het even navragen bij de NTB of de agegroup coordinator.
Korte Google search levert de ITU reglementen van 2018:
"Rain jackets are allowed for middle and long distance events or when
the Technical Delegate authorises it. Rain jackets must be the same
design and colour as the uniform or transparent;"
Precies dat.
Dus of een doorzichtig ding, of een jasje van de bond.
Dat ga ik niet aanschaffen voor de misschien.
Ik heb een winddicht mouwloos shirtje wat ik onder mn trisuit doe, ook al met zwemmen. Dat houdt mn romp in elk geval wat warmer.
Voor de rest keihard fietsen...ofzo...
De ITU/WTO doet overigens niet aan uitzonderingen
Het wordt trouwens prima weer.
Ik zou dan iets onder het trisuit doen. De regels zijn overigens erg slecht op dit vlak.
Ook opletten met sponsors op eventuele extra kleding. Dat moet aan dezelfde eisen voldoen als de eisen op het pak. Volgens mij mag er alleen een fabrikanten naam op staan en dan alleen als het klein en onopvallend is. Hier werd bij het EK een paar jaar geleden echt op gelet.
Ik heb toen overigens armstukken aangetrokken op de fiets voor het eerste uur. Die moest ik vooraf in de wisselzone laten zien ivm eventuele sponsors en toen was het geen probleem.
Armstukken bedekken de decals... geen idee of dat mag?
Ok dan. Nou ik zal eea gewoon meenemen, dan kan ik het gewoon navragen daar zaterdag. Ga er ruim op tijd zijn. En we hopen uiteraard op prima weer!
Sponsors heb ik niet haha. En hard fietsen is een goeie tip Hedcandy
Morgen maar eens een testrondje doen in dat suit, vind t al best ongemakkelijk om daar zo mee te gaan fietsen met je naam en land erop enzo.
Ben overigens wel blij dat er nog wel duidelijkheid is gekomen over die covid-, test- en screeningsprocedure, dat was echt verwarrend.
Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen.
Hoe makkelijk / moeilijk is het om gels aan te pakken tijdens de fd in Almere ?
Ik twijfel een beetje tussen een bidon opofferen en volstoppen met gels of gokken op het aanpakken van (meerdere) gels bij de aidstations. Ik kan er 6 in mn trisuit proppen, dus na 2 uur onderweg oid moet ik weer nieuwe hebben.
Enerzijds maakt wat tijdsverlies me niet zoveel uit, anderszijds heb ik geen zin om op mn plaat te gaan of volledig tot stilstand te komen een aantal x per rondje. Nb, ik zal ook bidons moeten aanpakken elke 45min.
Dat het een ander merk is dat ik normaal gebruik maakt me niet zoveel uit, ik verteer al die zoete rommel redelijk goed.
davidr
ik doe zondag ook mee en heb een bidon vol met gel. dat gehannes met die zakjes aan mij niet besteed. ik heb dan nog 1 reserve bidon met sportdrank en een 750ml ligstuurdranksysteem. In een bovenbuistasje nog een hoeveelheid haribo en in de zakken van mijn fietsshirt wat slim ingepakte witte boordjes met jam. elke uur 1. Voor mij ideale combi en mee getraint.
succes alvast!
gr
Ik pak het aan.
Heb er nog nooit problemen mee gehad.
Tip: pak ook al aan als jenog voorraad hebt, mocht je hem missen red je het in elk geval tot het volgende aid station.
bedankt voor de reacties!
ik zal me nog eens beraden wat de meest handige strategie is.
Rudi, volgens mij stond jij toen naast me in Terheijden in het parc ferme.
Jullie in ieder geval alvast veel succes en plezier!
Morgen is het eindelijk zo ver.
Waar ik al jaren gewend ben dat zaterdag de racedag is, voelde het vandaag heel vreemd. Alsof ik alleen maar zat te wachten...
Vanmiddag gelukkig nog de fiets in leveren en daarna met Team NL op de foto, dat was wel gaaf, al die fluor oranje shirts!
Hopelijk slaap ik vannacht een beetje en dan gaan we morgen los!!
Ik wens iedereen heel veel succes en plezier.
Knip
Hoe is het gegaan WK deelnemers?
Aan het weer kan het niet gelegen hebben want dat was perfect volgens mij.
Genoten van de race via de live stream op 3athlon.nl.
Het ging bij mij boven verwachting goed.
Rustig gezwommen (4km, want door de rolling start is het verder zwemmen) in 1.13
Daarna op de fiets, heel spannend hoe ik zo'n eind zou gaan verteren. Echt beter dan verwacht, vooraf gedacht tussen 6-6,5u en het werd 5.50
Ik heb vooral enorm genoten en de draaiende en toenemende wind maar omarmd.
Totale tijd 7.08
Heel trots 5e geworden in mn leeftijdscategorie haha.
Proficiat.
Gefeliciteerd Hedcandy!
Ik heb mn eerste hele gefinished in 11u 19m 52s. Erg blij mee.
Vond het erg leuk evenement en allemaal prima georganiseerd.
Verslag volgt. Nu even de beentjes omhoog.
Wat gaaf David! Diepe buiging!
Super Hedcandy, gefeliciteerd hoor. 5e op een WK doe ik je niet na.
David mooie tijd man.
Gefeliciteerd Hedcandy, topprestatie! Fijn dat het allemaal goed ging. Dito voor David, benieuwd naar je verslag!
Ik heb vrijdag de halve gedaan, onderstaand copy-paste van Facebook:
Gisteren startte ik op de halve triathlon bij Challenge Almere-Amsterdam. Dit was de eerste officiële halve in twee jaar tijd. Na mijn vakantie en de Formule 1 vorige week was mijn gewicht nogal te hoog en mijn vorm nogal te laag, maar ik had wel zin om een dagje lekker te sporten. En al kan je zo'n wedstrijd als een training zien, als je een startnummer draagt ga je zo hard mogelijk.
De temperatuur van het zwemwater was prima en ik was eigenlijk gewoon lekker aan het zwemmen. Het was een rolling start dus je had geen last van de drukte. Uiteindelijk kwam ik na een kleine 40 minuten op de kant. Het fietsparcours heb ik inmiddels vaak genoeg afgelegd maar toch waren er wat kleine wijzigingen zodat de halve afstand nu ook echt 90 km was (en geen 94 zoals in voorgaande jaren). Het eerste stuk op de dijk hadden we wind mee en zonder problemen haalde je ruim 40 km per uur. Ik begin mijn houding op de P3X eindelijk een beetje op orde te krijgen en dit was een mooie test. De watts waren er nog niet echt maar op een vlak parcours zoals dit lukte het ondanks de wind (die later uiteraard tegen stond) wel om binnen de 2u30 het parcours af te leggen. Toen ik eenmaal de loopschoenen aanhad wist ik dat ik wel onder de 5 uur zou kunnen komen als ik een beetje door kon lopen. En uiteindelijk lukte dat en kwam ik na iets meer dan 4 uur en 55 minuten over de finish.
Geen wereldprestatie, wel erg lekker om weer eens een echte halve te doen. En wat een fantastische organisatie! Met name kunnen douchen na afloop is hemels. Alleen die startnummertattoos mogen wat mij betreft afgeschaft worden, die voegen echt helemaal niks toe.Vanavond nog een etentje in Utrecht en daarna volle focus op Hoorn en met name de hele van Cascais.
Erg leuk weer om zoveel bekenden te zien en te spreken, dat is al voldoende reden om aan triathlons mee te doen.
David, gefeliciteerd met je eerste hele!
Na gisteren nog meer respect gekregen voor die afstand, geen haar op mn hoofd die nog een rondje had willen hardlopen, laat staan 6...
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » WK Multisports 2020 Almere