Onderwerp: Einde van 2021, het nu en de toekomst van triathlonforum.nl en meer
Waar ik hier (https://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=5516) nog een hoopvol en optimistisch stukje kon schrijven over de situatie toen, staat alles er nu minder rooskleurig voor. Opnieuw hebben we in Nederland te maken met zeer veel beperkingen. De kerst is gevierd, maar niet in de vrijheid die nodig is om de viering ook echt feestelijk te maken. We moeten het er mee doen. Zwemtrainingen zullen buiten afgewerkt moeten worden, of worden gewoon maar even in de koelkast gezet. Misschien dan maar met elastieken aan de gang om de spieren nog een beetje te prikkelen. Het is op dit moment behelpen.
Dat het beoefenen van sport op dit moment voor velen moeilijk of zelfs onmogelijk is vind ik zeer lastig te verteren. Tegelijk is het zoals het is en geldt voor onze sport dat er mouwen aan de trainingen te passen zijn. We kunnen de weg op, en bij menigeen zal de Tacx overuren draaien. Ik hoor ook steeds meer over de aanschaf van een loopband. Als er de ruimte en het budget er is zijn dit mooie alternatieven om het lijf in (top)vorm te houden dan wel te brengen.
Dat zijn dus de fysieke zaken. En dan is er ook dit leuke forum dat ik niet veel aandacht heb kunnen geven de afgelopen periode. Mijn aandacht en energie is op dit moment nodig voor andere dingen in het leven. Niet dat dit forum veel energie kost, zeker niet, het levert vaak ook energie op. Maar toch, er is zo af en toe wat onderhoud nodig en de berichten die geplaatst worden wil ik graag even snel bekijken. En dat is te vaak niet gelukt.
Door deze periode waarin mijn aandacht opgeslokt wordt door andere zaken ben ik gaan nadenken over hoe het verder moet met triathlonforum.nl en als ik eerlijk ben, weet ik het op dit moment niet. In 2022 wil ik in ieder geval het forum laten voortbestaan in zijn huidige vorm en met de huidige (ikke) eigenaar. Maar de kans is groot dat 2022 het laatste jaar wordt. Ga ik de boel zomaar afsluiten? Nee zeker niet. Zolang er behoefte is aan dit platform hecht ik er veel waarde aan om de boel in de lucht te houden, ook na 2022. Alleen zal het modereren wellicht door anderen gedaan moeten gaan worden.
Mijn vraag: wat vinden jullie? Is dit platform nog belangrijk en informatief genoeg om langere tijd te laten voortbestaan? Of begint het ‘natuurlijke’ einde in zicht te komen? En zou 1 van jullie, of misschien meerdere leden bereid zijn het modereren op zich te nemen?
Geen heel vrolijk bericht in een al niet zo’n vrolijke tijd. Gelukkig zijn er ook veel hoopvolle zaken! Want hoe je het bekijkt bekijk je het, onze mooie sport kan grotendeels doorgaan. Hoewel veel vereningingen in zwaar weer zitten, en de bond ook nog wel wat uitdagingen heeft, is er (voor mij althans) geen enkele glans verloren gegaan bij het beoefenen van de onderdelen. Nou ja, misschien dat mijn lijf soms wat eerder zegt ‘bekijk het maar…doe even iets rustiger svp'. Daar luister ik dan maar braaf naar en zoek een middenweg tussen wat lekker voelt en wat verstandig is.
En zo dus ook met triathlonforum.nl. We moeten even met z’n allen zoeken naar wat we ermee willen, wat verstandig is en wellicht of er een middenweg mogelijk is. Ik hoop op jullie input!
Hoe dan ook, en in welke situatie dan ook: ik dank alle leden voor weer een jaar mooie gesprekken, nuttige discussies en bruikbare tips! Jullie zijn geweldig!
Ik wens alle leden en bezoekers een heel gezond en sportief 2022!
Sportieve groet,
Wijnand