Onderwerp: Pijnlijke achillespees
Hallo,
Voordat ik de juiste behandelmethode/behandelaar ga zoeken wil ik kijken of ik wat verder kom met jullie tips.
Sinds een paar weken heb ik na het lopen last van een pijnlijke en stijve achillespees in mijn rechterpijn.
De pijn zit onderin de pees, net boven de aanhechting bij de hiel. Als ik aan de zijkanten in de pees knijp is dat zeer gevoelig. 's Ochtends na een looptraining de dag ervoor is de pijn het ergst.
Het enige dat er in die afgelopen weken is veranderd is dat ik ben gaan meedoen aan de wekelijkse spinningtraining.
Nou is het fietsen en lopen natuurlijk niet nieuw voor me maar dit is echt de enige verklaring die ik kan bedenken.
Heeft iemand van jullie soortgelijke problemen gekend? Ik spin met m'n oude fietsschoenen met SPD. Loop op Asics DS trainers die ongeveer een half jaar oud zijn en ong. tussen de 250-350 km hebben gelopen.
Kan het probleem veroorzaakt worden door de spinningtrainingen? Misschien door het vele staan tijdens zo'n training (alhoewel ik bijna altijd ga staan tijdens beklimmingen in de zomer op de racefiets)?
En wat is de beste behandelmethode voor zo'n achillespeesblessure?
Alvast bedankt voor alle tips
Mike