ronnyke schreef:olaf2004 schreef:Niet gekocht maar gekregen.
Wahoo Rival. Ik wilde een vervanging voor mijn Garmin 735. Was aan het kijken voor de 945. Alleen toen kwam mijn baas met de Wahoo Rival aan als kerstpakket. Werkt wel goed samen met de rest van mijn Wahoo spullen. Maar het is wel even wennen ten opzichten van de Garmin.
Ik hoop dat je je ervaringen hierover eens deelt, ben van plan mijn fietscomputer en horloge ook van Wahoo te gaan gebruiken.
Nu een week of drie de Wahoo Rival in gebruik.
In het begin is het even wennen als je een Garmin horloge gewend bent (735Xt). Maar doordat ik al een Wahoo fietscomputer heb gaat dat best snel. Veel van de velden zijn naar eigen inzicht te veranderen in de app. Net als dat je dat bij de Roam kan doen.
Tijdens de trainingen is het goed overzichtelijk en de trainingen die hij vanaf Trainingpeaks krijgt werken goed.
Mooi groot scherm. En net als bij de Roam kan je inzomen op de velden. De triathlonfunctie heb ik nog niet gebruikt. Dat lijkt me wel heel makkelijk dat hij zelf de overgangen registreert. Het is me al een x overkomen, tijdens een 1/8ste dat je na 5 km fietsen erachter kwam dat je vergeten was om je knopje in te drukken.
Maar..... toch ook wel wat puntjes wat ik jammer vind.
Geen goed overzicht van mijn hartslag gedurende de dag. Je ziet wel iets, maar veel minder dan bij Garmin. Ik kan bijvoorbeeld niet mijn rusthartslag zien tijdens de nacht. Ik zie in de gezondheids app vop de Iphone wel af en toe een registratie. Maar soms 1 x per nacht en een andere x 5. Verder geeft hij ook geen Vo2 Max aan.
Het schijnt dat Wahoo wel met de genoemde punten bezig is en met een update komt.
Als ik zelf de keuze gehad zou hebben zou ik waarschijnlijk toch voor de Garmin 945 gekozen hebben. Die valt wel in een andere prijscategorie, maar biedt wel veel meer (incl. navigatie).
Mijn hoop is dat ze snel met updates komen.
Triathletes don't get older. They just change their age group.