Onderwerp: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje
Gister is de nieuwe editie van Fiets Magazine uitgekomen. Ik sta erin: in de rubriek 'Fietser'. Het is een jubileumnummer en ik heb vroeger voor Fiets geschreven, vandaar. Het is een kort interview en een foto met m'n Presto racefiets die volgende maand 20 wordt.
In de tekst gaat het ook over triathlon, onder andere over de 180 kilometer in de trio-triathlon van Almere en ook over hoe ik dankzij de triathlon weer nieuw elan in het sporten terugvond toen ik dat met alleen fietsen een beetje kwijt was geraakt.
Waar het ook nog over gaat, is iets wat een paar forummers al weten maar wat ik tot nu toe nog niet aan de grote klok had gehangen: als alles goed gaat, komt er volgend jaar een boek van mij uit. Het is voor, met en over ouder wordende duursporters. Invalshoek: als sporten je lust en je leven is en je merkt dat de jaren gaan tellen, hoe blijf je dan goed en hoe houd je het leuk? Het onderwerp kan niet helemaal verrassen: ik heb dat hier op het forum al wel vaker m'n stokpaardje genoemd
Het boek is al een heel eind gevorderd, het heeft nog geen titel, ik heb wel al een mondelinge overeenkomst met een uitgeverij. Het bevat tien interviews (bijvoorbeeld met een wereldkampioen hardlopen bij de masters maar ook met een chronisch zieke die alleen wandelt), enkele eigen ervaringen/essays en ook praktische hoofdstukken, zoals over trainingsleer en blessurepreventie.
Het gaat nog even duren, ik ga jullie op de hoogte houden natuurlijk en te zijner tijd ook nog wel iets doen om jullie te bedanken, want dit forum is een grote inspiratiebron geweest (en nog).
Louise