Onderwerp: Sleutelbeen gebroken
Koningsdag is voor mij niet verlopen zoals ik me voorgesteld had...
Tijdens de rustige ochtendtraining op de fiets door de polder ben ik hard gevallen. Plotseling stak een kip vanuit de berm de weg over en kwam in mn achterwiel waardoor ik onderuit ging. Heel veel pijn en in het ziekenhuis bleek dat het uiteinde van mn sleutelbeen gebroken is. Mn zij lag open en mn helm heeft een flinke klap opgevangen en die moet zeker vervangen worden. Kleding kapot en mn fiets is beschadigd.
Vandaag met de chirurg gesproken en binnen 2 weken wordt ik geopereerd. Nu volop aan de pijnstillers. Daarna wordt verwacht dat ik 2x 6 weken moet herstellen waarbij ik hopelijk in de 2e 6 weken weer wat kan gaan sporten. Het kan tot zo'n 6 maanden duren voordat ik weer op mn huidige niveau ben wat natuurlijk niet het niveau is waarop ik mn wedstrijden wilde doen.
Natuurlijk funest voor mn triatlonseizoen die nog geen eens begonnen was (en ik kan niet werken) en ik weet niet of ik mn eerste hele Ironman (in Cascais) kan gaan doen half oktober. Flink balen en frustrerend!
Bijkomend is trouwens dat er een ophokplicht is wegens de vogelziekte maar daar heb ik nu niets aan...
Ze gaan proberen om met een ijzeren plaat het uiteinde van mn sleutelbeen vast te zetten waardoor ik zelfs zonder een Ironman te doen, toch een echte Ironman wordt
* edit typo, schouderbeen moest sleutelbeen zijn *