Onderwerp: Ironman / hele met 10 uur/week trainen
Na 6 jaar triatleet zijn wil ik dit jaar mijn eerste hele triathlon proberen te doen. Alleen mijn beschikbare tijd is (zoals bij de meeste) niet onbeperkt. Tot 10 uur is het geen probleem, voor meer uren heb ik hulp van mijn omgeving/baas nodig. Volgens het internet(GTN oa) en Matt Dixon zou het mogelijk moeten zijn om met gemiddeld 10 uur trainen per week een hele goed te finishen. In het boek de ‘Fast track triathlete’ van Matt staat een schema voor de hele, die modulair is opgezet. Hij geeft aan welke trainingen echt nodig zijn en welke je nog meer kan doen zolang het in je leven past. Uit dat schema heb ik nu een trainingsplan voor mezelf opgesteld waar ik op een gemiddelde van minimaal 10u per week uitkom. Ook heb ik nog wat trainingen geselecteerd voor mocht het meezitten qua werk en (gezins)leven. Alleen ik heb geen garantie dat ik daar tijd voor heb.
Nu was mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo’n minimaal schema en/of het schema van Matt? Hoe hebben die de trainingen en vooral de wedstrijd beleeft?