Onderwerp: Voorstellen + debuut 1/4 triathlon
Mark, 55 jaar, (niet zo) hardloper, enige marathonervaring. Op 6 juni mag ik meedoen met de 1/4 triathlon in De Delftse Hout en vandaar dat ik op dit forum ben gaan meelezen. Ik kan niet echt zwemmen, ik heb geen fiets en ben vorig jaar als loper vooral geblesseerd geweest, dus zo'n triathlon moet wel lukken!
Gelijk maar wat vragen in dit voorstelbericht...
In september 2021 heb ik tijdens een loopstop maar een 12-baden kaart gekocht om banen te zwemmen. Die kaart is nog maar half gebruikt (zodra ik weer kon lopen kreeg dat toch de voorrang) maar ik weet nu dat ik in 3 kwartier zo'n 1500m kan overleven (in een zwembad). Uit andere threads hier begrijp ik dat schoolslag prima is voor een 1e tri, maar krijg ik met dit tempo direct een reddingboot achter me aan of zijn er meer deelnemers die zo langzaam zijn?
Fietsen doe ik met een MTB, banden flink oppompen, en gaan. Ook hier verwacht ik wel de afstand te kunnen halen maar gaat het veel schelen als ik alsnog een racefiets regel? Deze eerste 1/4 wordt sowieso een PR (als ik finish); misschien is het beter de 2e keer een snellere fiets te regelen om het PR te verbeteren?
Over het lopen maak ik me de minste zorgen; 10 km moet ook na de voorgaande inspanningen nog wel lukken. Ik lees wel veel over het trainen van wissels. Wat is daar zo bijzonder aan, zie ik iets over het hoofd? Van het water op de fiets moet je je even aankleden, bij de volgende wissel zijn mijn fietsschoenen ook de loopschoenen; maar zijn er nog problemen/verrassingen waar ik rekening mee moet houden?
Ben benieuwd naar jullie reacties! Als dit een beetje actief forum blijkt te zijn houd ik jullie uiteraard ook op de hoogte van de voortgang!
Mark