Onderwerp: Hallo! Even voorstellen
Hi ! Ik zal me even voorstellen;
Mijn naam is Maurits, 30 jaar, wonende in Capelle aan den IJssel.
Ik speel al mijn hele leven basketball, en heb eigenlijk daarnaast alleen gefitnessed.
Door corona is het basketball seizoen meerdere malen onderbroken / afgelast geweest en dat is voor mij ook de reden geweest om te zoeken naar een andere sport, die ik in mijn eentje prima zou kunnen trainen , ongeacht de teamsport maatregelen.
Over 24 dagen is het zover; dan doe ik mee aan de sprint afstand rookie wave van DTS Zandvoort.
Het basketball seizoen is momenteel in de laatste, en zeer belangrijke fase getreden. Om niet teveel te belasten train ik naast 2 trainingsdagen en 1 wedstrijd dag nog 2 keer in de week voor de sprint triathlon.
Elke maandag avond doe ik een triathlon(netje) IN de sportschool. Ik weet dat ik daarmee een aantal triatleten misschien enorm teleurstel, maar het komt voor mij het beste uit.
Ik zwem in het zwembad, droog me snel af + kleed me om. Daarna spring ik op een stationaire fiets om me vervolgens lekker te laten gaan op de loopband.
Zijn er meer mensen die zich op een dergelijke manier voorbereiden, of kan ik echt beter nog wat buiten kms maken?
Ook ben ik op zoek naar de gouden tip voor mijn zinkende benen met het zwemmen.
Ik heb al twee methodes geprobeerd;
1; Relatief laat uitademen voor het inademen. Op deze manier kan ik beter spanning houden in mijn buikspieren om zo vlakker in het water te liggen. Resultaat is alleen wel dat ik hierdoor snel buiten adem ben. ( maximaal 3 a 4 baantjes).
2; Constant uitblazen wanneer ik met mijn gezicht onder water ben. Hierdoor adem ik rustiger en dat is positief voor het lange afstand aspect ( 750m is voor mij lang). Met deze manier ben ik alleen relatief vlak, als ik ook flink tempo maak met mijn armen. Zo niet, zinken mijn benen enorm en lig ik bijna stil in het water.
Fietsen mik ik op 30 km/h ( dat lukt in de sportschool prima)
Hardlopen hoop ik 12 km/h te doen, al ben ik als basketballer genijgd om erg hard te rennen voor korte afstanden.
Wellicht tot in Zandvoort