Nou ik heb dus zelf ook zachte lenzen en je hebt bij het zwemmen juist de minste last van je lezen. (Tenminste, als je een zwembrilletje draagt.)
Wanneer ik last heb van mijn lenzen, is
1 als de temperatuur stijgt en je om wat voor reden dan ook deze temperatuur niet goed af kan voeren, waardoor je enom begint te zweten. Dus vooral bv bij hardlopen en MTB-en als je net de wind mee hebt, met exact dezelfde snelheid als je jezelf vooruit beweegt. Hierdoor is de ventilatie minimaal en het zweet breekt je dan uit, stroomt met enorme hoeveelheden in je ogen en jah, dan verlies je wel eens een lens. Mrgoed, dat is nu 1x a 2x voorgekomen bij in totaal misschien 30 evenementen. (edit: dus bij 1 a 2 evenementen voorgekomen, terwijl ik aan 30 evenemenenten deelnam, mwa wel 40 deelnames denk ik)
2 Volgens mij ben ik trouwens tijdens het fietsen ook een keer een lens kwijt geraakt bij keiharde tegenwind, terwijl ik zelfs een bril op had. De lens wordt dan snel droog en je knippert em er zo uit.
Maarach, dan koop je gewoon nieuwe. Het wordt sowieso niet de grootste kostenpost.