Onderwerp: Trainen na corona
Ik ben op zoek naar ervaringen van triatleten die trainen na een lichte coronabesmetting.
Mijn situatie is als volgt:
Ik ben hard aan het trainen voor de IM van Maastricht op 7 augustus. Voor de laatste 2 weken van mijn laatste intensieve trainingsblok zit ik in Oostenrijk om me heerlijk te kunnen focussen. Zwemmen in het meer, hardlopen (met heuvel intervallen) en mooie lange fietstochten door de bergen. Nu was ik bijna aan het einde van mn trainingsblok totdat in 1x toch corona om de hoek kwam kijken.
Ik heb afgelopen dinsdag nog heerlijke intervallen kunnen doen maar 's avonds kreeg ik al een iets opgezette keel en in de nacht een paar koude rillingen gehad. In de ochtend toch maar een test gedaan en helaas positief. Ik heb nauwelijks klachten (soms een wat zwaar hoofd en soms een gevoelige keel maar stelt niet veel voor) en ik heb ook geen koorts. Op woensdag heb ik rust genomen en op donderdag toch maar even geprobeerd of ik het zou voelen. Na een uurtje fietsen (met enkele hoogtemeters) was de energie volledig weg.....
Omdat ik me verder prima voel ben ik van plan om heel langzaam toch wat te bewegen. Zo heb ik vandaag gewandeld en hoop ik dat dag op dag iets te verhogen. Uiteraard heel voorzichtig met een hele lage hartslag (max. 120) om zo toch wat energie en kracht te behouden. Ik eet verder ook gewoon goed door en probeer alle macro's gewoon binnen te krijgen.
Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die hetzelfde hebben gehad (zeer milde klachten) en wat jullie ervaringen zijn? Hoeveel conditie ging er verloren? Hoe geleidelijk bouw je het weer op? Is de IM Maastricht FD (ruim 2 weken) nog een realistische kaart?