Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje
Tijd voor weer eens een kleine update. Ik zit ongeveer een maand voor de deadline van het boek: voor 1 september moet het manuscript naar de uitgeverij. Dat geeft wel wat druk, maar het gaat eigenlijk allemaal voorspoedig. Het boek is naar vijf proeflezers geweest en twee inhoudsdeskundigen, dat heeft nog tot mooie verbeteringen geleid maar eigenlijk was iedereen ook al heel enthousiast. Ik ben vooral een heleboel puntjes op i's aan het zetten nu.
De moeilijkste woorden waren die van de titel, ik had het daar al eerder over. Na een boel gewik-en-geweeg zijn we (ik & de uitgever) er nu uit, nouja, bijna. Het wordt: Optimaal blijven sporten, voor 45+'ers. Het stuk voor de komma is 'm al wel, het stuk er na kan nog een beetje veranderen. Uit omslag en achterflaptekst gaat wel blijken dat het om duursporters gaat en daar komt ook wat 'luchtigheid' in.
Dat 'optimaal', daar voor moet ik MontanaMan nog bedanken - die gebruikte het eerder in dit topic en dat was blijven hangen. Ik versta er trouwens onder dat het ook wil zeggen dat je je aanpast aan wat je niet (meer) kan. Het hele boek en vooral de interviews sluiten daar mooi bij aan.
Louise