Onderwerp: Trombose / bloedverdunners
Sinds zaterdag heb ik last van een dikke en stijve kuit. Gisteren laten onderzoeken door de huisarts en het ziekenhuis. Nu blijkt dat een trombose te zijn. Iets wat je totaal niet kan gebruiken op 11 dagen voor je IronMan. Dit is gewoon zwaar balen. Zelf heb ik het nog niet opgegeven, met de huisarts heb ik afgesproken om volgende week weer een echo te doen. Om te kijken of er weer flow en de zwelling weg is. De huisarts adviseert wel om het niet te doen vanwege de bloedverdunners. Bij mogelijke verwondingen kan dat nogal nare gevolgen hebben. Bij mijn weten zijn er meer sporters die bloedverdunners gebruiken. Die lukt het ook om hun sport te blijven doen.
Komende week wil ik op mijn herstel richten en kijken of er nog andere opties zijn. De investering(tijd, energie en geld) is nu al zo groot dat ik daar dit jaar nog wel gebruik van wil maken. Een optie is ook nog om een latere hele te pakken ipv Maastricht. Het wordt sowieso een weekendje Maastricht, want alles is al geboekt en betaald.
Hebben er hier mensen ervaring met triathlon en trombose/bloedverdunners? Nog tips en adviezen?