Onderwerp: Roan
Hoi allemaal,
ik ben Roan, 37 jaar en woonachtig in Leek (Groningen).
Na jaren gevoetbald te hebben ben ik na een afgescheurde kruisband, binnen en buitenmeniscus- en kraakbeschadiging hiermee gestopt en heb een racefiets gekocht, waar ik af en toe op fietste en ook was ik af en toe aan het hardlopen.
Zo heeft dat jaren een beetje aangemodderd.
In de coronatijd ben ik weer wat meer gaan hardlopen en fietsen. In augustus dat jaar samen met een buurman besloten om een lokale triathlon te doen (5 weken later) die destijds wel doorging (1k/30k/9k), maar zwemmen had ik sinds de basisschool niet meer gedaan, en borstcrawl ik nog nooit gedaan.
Dus een spoedcursus youtube filmpjes gedaan. Gelukkig was die triathlon in het zwembad, ik kon elke 4 baantjes borstcrawl en daarna 1tje schoolslag doen, fietsen en lopen ging gewoon goed..
Dit smaakte naar meer, ingeschreven bij een borstcrawlcursus van de KNSB en youtube filmpjes blijven kijken (oa effortless swimming) en een Kickr core gekocht om in de winter te kunnen blijven trainen
In 2021 een 1/4 triathlon gedaan en dezelfde 1/30/9 triathlon als het jaar ervoor.
Dit jaar weer de twee triathlons als in 2021 gedaan, maar ook de 70.3 in Hoorn nog gedaan, die ging eigenlijk best wel heel goed voor een eerste keer (en op dat moment was dat eigenlijk pas mn 5e triathlon).
Nu heb ik me voor volgend jaar ingeschreven voor Challenge Almere full distance (doel 1 is finishen, doel 2 is onder de 11 uur en mijn ultieme doel is sub 10, maar ik denk dat dat misschien wat ambitieus is voor een eerste hele).
Hopelijk kan ik op dit forum tips vinden over met name voeding tijdens een volledige triathlon en leuke verhalen van andere mensen lezen.