Harige Baviaan schreef:Thx iedereen voor jullie bijdrage, heb er nu wel nog meer keuzes mee gekregen. ik ga binnen 3 weken eens naar decathlon en zal daar eens de NABAIJI zwembril 900 B-fast proberen. (Is met verstelbare neusbrug) als ik het aankoop review ik hem wel
De NABAIJI 900 B-fast (blauwe spiegelglazen)heb ik nu een 2 tal zwemsessies (binnen zwembad) uitgeprobeerd en dit zijn mijn bevindingen momenteel.
Prijs:
25€ in de winkel, dat is gemiddeld 15€ goedkoper of de zoggs, speedo & zone3. 50€ goedkoper of de magic 5 maar die heb ik nog niet gekocht/getest. Is dus een stukje goedkoper dan deze dat ik al had aangekocht & een heel stuk goedkoper dan de magic 5 waar ik over twijfelde om aan te kopen. In decathlon en andere winkels (zoals wiggle) zijn er nog goedkopere te vinden maar daar heb ik nog geen ervaring mee
Verstelbaarheid
De neusbrug kan aangepast worden met een bijgeleverd schroevendraaier of de achterkant van de sluiting van de elastiek. Is individueel instelbaar en een grote verbetering tov mijn vorige modellen. Die helemaal niet of beperkt kunnen aangepast worden. Is wel in het begin een zoektocht hoe je het best afstelt en wat je het aangenaamste vindt
Comfort
Zit comfortabel je voelt hem amper zitten, het zuig effect rond de ogen valt tijdens het zwemmen goed mee en voelt aangenaam. Comfort is bij èèn van de betere enkel de Zone3 attack was nog comfortabeler. Bij het afdoen van de zwembril was het precies ducktape die van je ogen gerukt wordt. Dat is dus bij de minst aangename van allemaal. Tijdens het zwemmen viel dit helemaal niet op en achteraf toen ik de spiegel keek vielen de gekende rode panda wallen onder de ogen goed mee. Ik hoop met het nog wat aanpassen van de neusbrug dat te verhelpen.
Zichtbaarheid
Viel tegen, het minste van allemaal, als je recht naar beneden kijkt tijdens het zwemmen krijg je een super helder beeld onder je maar heb je een troebel voorzicht, geen idee hoe dit komt. Ook het zicht tijdens het ademhalen is minder ver of bij de andere modellen.
De glazen zijn wel uitsert helder en de blauwfilter zijn voor mijn ogen zeer rustgevend. Nog niet getest in open water.
Waterdichtheid
Geen enkel druppel is al binnen gedrongen tijdens het zwemmen. Is ver weg het beste van allemaal.
Conclusie
Uitmuntende waterdichtheid, goed comfort tijdens het zwemmen en matige zichtbaarheid. Slechte comfort bij het afdoen maar hopelijk verbeterd dit met de neusbrug aan te passen. Als tijdens het open water zwemmen de zichtbaarheid meevalt blijft dit men eerste keus voorlopig.
Vraatzuchtige Veelvraat