Onderwerp: Pasvorm neopreen zwemhandschoenen
Vraagje voor koudwaterzwemmers: ik neem aan dat neopreen handschoenen strak om je vingers moeten zitten? En dat ze die wel degelijk isoleren, dus dat je vingers met handschoenen warmer blijven dan zonder?
En zo ja, dan is eigenlijk mijn vraag: wie weet er goede handschoenen in maat S met nauwe vingers? Iemand goede ervaringen met een merk? Of met een winkel waar ze veel hebben en waar je kunt passen?
Achtergrond: ik ben deze winter voor het eerst aan het doorzwemmen en heb vandaag dan ook voor het eerst ooit met handschoenen gezwommen. Dat viel nogal tegen: ik merkte amper verschil met vorige week, en ik kreeg pijnlijk koude vingers. Maar ik voelde het water er ook zo ongeveer doorheen klotsen, volgens mij zitten de vingers veel te ruim/wijd en zijn het dus geen goede handschoenen voor mij. Beetje gek, het is maat S en ik heb volgens mij niet echt extreem dunne vingers ofzoiets. Maar ik denk dat ik een andere pasvorm nodig heb.
Afgezien van die zere vingers gaat het doorzwemmen trouwens prima - geweldig experiment!
Louise