Onderwerp: 10km TT in marathonvoorbereiding
Hi allemaal,
16 april staat de marathon van Rotterdam op de planning. Inmiddels zit ik al volop in de voorbereiding en zit ik een beetje te praktiseren over herstel na een 10km TT lopen.
Voor mijn Stryd training plan (welke ik zelf finetune naar behoefte) heb ik een 10km TT ingepland ter vervanging van een intervaltraining op een dinsdag om mijn auto calculated CP scherp te houden, samen met warmin up en cooling down, zo'n 15km.
Ik train echter met een high volume plan en heb dan een week van 91km. Mijn belasting ligt momenteel rond de 70-80km per week ter referentie.
Mijn vraag is eigenlijk vooral wat jullie zouden doen qua herstel na zo'n 10km, even ervan uitgaande dat ik me verder gewoon goed voel en goed herstel.
In principe heb ik woensdag 90min Z1 en donderdag 1u40 Z2. Ik overweeg om woensdag te vervangen door een 2u fietstraining Z2 of gewoon wel te lopen als het goed voelt.
Uiteindelijk is het natuurlijk naar mijn lichaam luisteren, maar wellicht zijn hier nog ervaren atleten die er iets zinnigs over te zeggen hebben:)