Vanochtend triathon #2: de 1/8e van Ter Aar. Naar omstandigheden wel okee, maar die omstandigheden vielen wat tegen: het woei harder dan verwacht, harder dan donderdag, waardoor ik bij een hoger vermogen dan donderdag welgeteld 0,1 km/u harder heb gereden (33,8) en dus niet voor het eerst ooit boven de 34 gemiddeld, wat ik had gehoopt. Het was wel m'n hoogste vermogen ooit in een triathlon.
Bij het zwemmen kwamen we in de laatste 100 meter op een propje te zitten: ik haalde die voor me in, en samen haalden we de achtersten in die we op een baan zwommen. Maar dat inhalen ging dus niet helemaal goed, dat blijft lastig in een zwembad. Maar goed, ik heb het wel erger meegemaakt daar, en zwemmen ging verder okee. Slechte tweede wissel, ik kreeg m'n schoenen niet aan (met wisselen ben ik helemaal niet bezig op het moment).
Lopen ook okee. De zon kwam er niet door, wat wel gunstig was, want waar ik het warmer en benauwder had verwacht dan donderdag was het eerder koeler, in de wind. Ik liep hetzelfde tempo als donderdag, wat relatief beter was, omdat ik meer had gegeven op de fiets. Eindtijd 1:18:03. Daarmee bij de vrouwen nog steeds in het linkerrijtje
Het was mijn 5e start hier. Het blijft een leuke triathlon, kleinschalig en overzichtelijk en van alles wat. Het was wel iets anders omdat er minder startseries op de 1/8e en kwart waren, en in plaats daarvan jeugdcompetitie. Daardoor was het veel drukker, want jeugd heeft meer toeschouwers en begeleiders.
Ook nog grappig: mijn buurman in de wisselzone, en dus ook baangenoot bij het zwemmen, was steeds in de buurt. Dat heb ik nooit eerder meegemaakt, dat iemand anders op alledrie de onderdelen ongeveer even hard gaat als ik. Uiteindelijk heb ik hem met een paar seconden verslagen.
Louise