1

Onderwerp: 18-6 Triathlon Delft 2023

Volgens mij is hier nog geen topic voor dus: Triathlon Delft, https://triathlondelft.nl/

Dit wordt mijn 2e kwart triathlon, nadat ik vorig jaar voor het eerst hier meegedaan heb. Van triathlon heb ik dus helemaal geen verstand, maar vond het toen toch best wel goed georganiseerd allemaal.

Andere forumleden die hier mee doen?

Mark

2 Laatst bewerkt door qmark (14-06-23 20:27:19)

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Dit schreef ik in 'Planning 2023' eind vorig jaar:

Belangrijkste verbeterpunten:
1. moet ik leren zwemmen, de borstcrawl; zodat ik sneller ben dan met mijn huidige (lagere) schoolslag?
2. Een snellere fiets, in plaats van een MTB?

En mijn voorbereiding op de wedstrijd a.s. zondag is:
1. afgelopen 2 weekenden in open water gezwommen, 250 en 750m
2. vandaag mijn eerste rondje op de MTB getraind, 20km

Kortom, de verwachtingen zijn niet hoger dan afgelopen jaar!
Ach, ik blijf een triathlon-toerist...  smile

Mark

3

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Veel plezier, qmark!
Ik heb wel wat triathlon-ervaring en vond het vorig jaar ook goed georganiseerd. Alleen een heel technisch fietsparcours (veel keren en draaien, smal, druk, winderig), maar dat was ook wel leuk als je niet voor een toptijd gaat. Hopelijk is het zondag niet nog drukker op de paadjes.

Louise

4

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Bedankt!

Ik ben inderdaad wel enigzins bang dat het druk zal zijn. Vorig jaar was het niet zo'n zomerse dag als dat er nu voor zondag wordt voorspeld. De looproute gaat over paden die door veel recreanten ook gebruikt worden om bij de plas te komen. Laten we hopen dat we allemaal een beetje rekening met elkaar kunnen houden...

Wat het fietsparcours betreft, ik heb natuurlijk geen referentie; maar ik ken elk bruggetje, bocht, tunneltje en kruisende weg en dat scheelt wel met anticperen. En ik ga ook niet zo hard op m'n mountainbike wink
Bovendien is het lastigste stukje van vorig jaar eruit gehaald, als ik het nieuwe kaartje goed bekijk

Mark

5 Laatst bewerkt door qmark (20-06-23 19:56:15)

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Kort verslag van afgelopen zondag:

Net als vorig jaar een goed geregeld evenement, hoewel ik natuurlijk een triathleek ben ging er volgens mij niet veel mis bij de organisatie.

Blij dat het zwemmen als eerste aan de beurt is, ik zie er toch tegenop, ik ben geen goede zwemmer en heb toch wat angst voor het diepe water. Vaak krijg ik last van kramp in het water dus ik ben de hele tijd aan het opletten waar de parcourswachten met hun surfplank liggen voor als het nodig mocht zijn. Uiteindelijk ging het gewoon prima, er stond minder wind dan vorig jaar dus het water was rustiger; toch een halve minuut langer gezwommen dan in 2022.

Bij de eerste wissel kwam ik erachter dat mijn shirt nog in de tas zat, en dus niet bij mijn fiets lag. Startnummer en schoenen gelukkig wel. Het fietsen op dezelfde mountainbike als vorig jaar, het zadel iets hoger en de banden weer hard opgepompt. Voor m'n gevoel ook iets dieper gegaan en uiteindelijk 7 minuut sneller op hetzelfde parcours! Zal vast ook iets te maken hebben met (het gebrek aan) wind.

Het loopparcours was iets veranderd, niet meer om de plas heen maar nog steeds een rondje van 2.5km, lekker onder de bomen. Veel publiek maar vrijwel geen problemen (1x een loslopende hond en een sjagerijnig baasje). 1 minuut sneller dan 2022, maar dus op een ander parcours.

          2022       2023
swim     25:56      26:23
w1        4:57       3:37
bike   1:35:45    1:28:54
w2        1:56       2:14
run      57:36      56:37
total  3:06:10    2:57:45

Ook de eerste wissel was een stuk sneller, uiteindelijk ruim 8 minuut van mijn vorig jaar gerealiseerde PR afgehaald; en dus een tijd onder de 3 uur. Blij mee!

Mark

ps. Kun je (achteraf) nog gediskwalificeerd worden wegens het zonder shirt fietsen / lopen? wink

6

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Mooi verslag Mark! En leuk om je progressie een jaar later zo te zien. Ik denk niet dat iemand hier iets tegen de jury gaat zeggen, dus de kans op een dq acht ik klein wink

7

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Leuk om te lezen Mark! Gefeliciteerd!

Ik zou gewoon een trisuit aanschaffen, scheelt ook gedoe met shirts en zit (vind ik) veel prettiger.

8

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Leuk Mark, gefeliciteerd met je finish!

9

Re: 18-6 Triathlon Delft 2023

Leuk verslag, Mark, en gefeliciteerd met je betere tijd! Was het fietsparcours inderdaad aangepast? Het was vorig jaar best wel lastig, zeker met die wind. Maar ook wel erg leuk, sowieso mooi parcours.

Louise