Onderwerp: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp
Hallo Ik ben Ronald en ik zit al heel wat jaartjes op de racefiets, echter in de tijd voor zwift kwam ik in de winter kilos aan doordat ik niet fietste, om dit te kompenseren ben ik in de winter gaan hardlopen, heerlijk in de frisse koude een rondje van 5km 10km en uiteindelijk liep ik best makkelijk een rondje van 16km.
tijdens corona en allemaal andere smoezen zoals een eigen bedrijf starten kwam het sporten tot 0, gevolg van 73kg tot bijna 86kg, ik voelde me al tijdje niet al te fit en vond dat hoog tijd werd om weer die endorfine junky te worden, ik zit regelmatig weer op de fiets maar ik miste toch ook wel het hardlopen, dus dat ben ik ook weer gaan oppakken.
Dit brengt met tot de combinatie Duathlon Run Bike Run, ik wil de komende tijd dit jaar en begin volgend jaar gebruiken om mijn conditie verder flink op te schroeven, schema aan 3x per week op de fiets en 2x per week hardlopen, en dan gaan kijken om eens een duathlon wedstrijd te gaan doen.
ik heb al even rond gekeken op het forum en er is zo te zien genoeg informatie te vinden, ik ben met name geintresseerd in wedstrijd ervaringen (die heb ik niet) en trainingen, qua uren en verdeleling fietsen en hardlopen.
of ik erbij ga zwemmen om zo richting triathlon te gaan weet ik nog niet, nog een extra dscipline maakt het tijdrovend en doe dan liever 2 disciplines above average dan 3 eronder.