De winterfiets / gravelbike is klaar.
Leuk en leerzaam om deze fiets samen te stellen.
Het frame is in mijn ogen goed gebouwd, ik ben dan ook geen problemen tegengekomen met opbouwen. Wellicht dat het verstandig had geweest om de flatmount rempunten van verf te ontdoen, deze lijken niet helemaal lekker recht te zitten.
Ook ben ik zeker blij dat ik voor de Sram axs groep ben gegaan, want de kabels lopen best krap door het geïntegreerde stuur heen. Nog een kabel zou wel een behoorlijke uitdaging zijn geweest. Verder schakelt het wel heel snel en soepel. De meeste problemen met opbouwen zaten nog wel in de tubeless banden, die zijn nog steeds niet optimaal. Dat komt voornamelijk door de ventielen, die gaan gewoon niet lekker. Eerst had ik een set van Schwalbe, maar die bleven lekken. Nu een set van Orange Seal, die sluiten wel goed af, maar zijn heel lastig op te pompen. Wellicht binnenkort een paar andere ventielkernen monteren en hopen dat het dan goed is.
Ook het rijden met de banden (michelin power adventure 36mm) is even wennen, ze bieden ongelooflijk veel grip en comfort, maar zoeken wel een beetje te veel in de bocht. (Wellicht dat dit door de druk iets te verhogen beter zal worden)
Uiteindelijk is het gewoon een heerlijk project geweest en heb ik nu een fiets die helemaal volgens mijn wensen is.