Ik heb afgelopen weekend in Almere mijn eerste hele gedaan en door de reacties op dit forum (met name van Maca) heb ik tijdens het fietsen Nutrid Kerosine gebruikt(3:2 verhouding).
Ik heb in beide bidons ook nog een extra electolyten tablet in gedaan ivm de hitte), ik had de kerosine in mei al besteld en getest, en ging er niet van uit dat het in september nog zo heet was(dus ik had electolyten voor normale omstandigheden aangegeven tijdens het bestellen)
tijdens het lopen heb ik dus ook de tactiek van Maca aangehouden en gelletjes van Maurten elk half uur (de eerste 1.5u) daarna elk rondje nog eentje, dus 5 in totaal. Ik heb bij elke Maurten ook nog een zouttablet van 226ers genomen.
Op de fiets heb ik in de eerste 3 uur 95g koolhydraat/u naar binnen gewerkt en vervolgens teruggeschroefd naar 85g/u (in mn 2e bidon zat net iets minder schepjes in) en niet helemaal leeggedronken want ik was sneller dan gepland)
Ik heb de hele wedstrijd nergens last van gehad, heb niet eens hoeven plassen (alhoewel ik wel 2x op de fiets even zo'n gevoel had) en geen scheetje of iets gelaten (dat was bij andere deelnemers wel anders ). Nooit geen hongergevoel oid gehad, echt perfect!
Ik heb tijdens het lopen expres ook geen cola of iso aangepakt, wel ontzettend veel water gedronken.
Maarten bedankt voor het delen van jouw ervaringen en ik hoop dat ik nu door mijn voedingsplan zo gedetailleerd op te schrijven weer andere mensen kan informeren.